Zamknij

Wyraziła swoje niezadowolenie w związku z plakatami wyborczymi przy Domu Katolickim. Kościół to nie miejsce na agitację polityczną...

11:45, 10.10.2019 J.J Aktualizacja: 12:11, 10.10.2019
Skomentuj

Kampania wyborcza powoli się kończy. W najbliższą niedziele okaże się, w jakim kierunku podąży Polska. Tymczasem jak przekonuje jedna z naszych czytelniczek, w kampanię wyborczą włączył się także proboszcz gostyńskiej parafii, organizując polityczne spotkanie i wywieszając plakaty wyborcze. Jej zdaniem Kościół to nie miejsce na agitację polityczną.

- Jako parafianka gostyńskiej Fary chciałam wyrazić swoje niezadowolenie w związku z plakatami wyborczymi przy Domu Katolickim. Kościół to nie miejsce na agitację polityczną. Dlatego podsyłam Państwu zdjęcia. Przez lata nasz kościół wolny był od takich tematów, bardzo przykre, że wraz z nowym proboszczem organizowane są na terenie parafii spotkania polityczne – napisała Adrianna i przesłała nam zdjęcia.

Wskazała też na wydarzenie, które miało miejsce kilka dni temu w Domu Katechetycznym, podczas którego kandydaci Prawa i Sprawiedliwości ostrzegali przed zalewem naszego kraju ideologią LGBT, gdy do rządów dojdzie Koalicja Obywatelskiej. W czasie spotkania padały mocne słowa. Swoje zdanie wyraził również proboszcz parafii farnej w Gostyniu ks. kanonik Grzegorz Robaczyk. - Mam takie wrażenie, że to jest taka wojna, przygotowanie artyleryjskie, aby Kościół złamać, przypieprzyć księżom. (...) Myślę, że te filmy nakręciły to, że głównymi pedałami są księża...Ja mam takie wrażenie. Ja to tak odczuwam - mówił ks. Robaczyk.

[ZT]46967[/ZT]

Jak wynika z otrzymanej wiadomości, zdaniem Adrianny, Kościół Katolicki nie powinien angażować się w politykę i stawać po którejkolwiek stronie. Tymczasem plakaty z kandydatami jednej tylko opcji, a także spotkanie z politykami tej samej partii może sprawiać inne wrażenie. Czy rzeczywiście tak jest? Zapytaliśmy proboszcza Fary ks. Grzegorza Robaczyka, który odpowiedział wprost - zabronił ktoś? po czym tematu ciągnąc nie chciał...

Cz księża angażują się wybory?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
TAK 85%
NIE 11%
NIE MAM ZDANIA 4%
(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(116)

ToyaToya

54 15

"Swoje zdanie wyraził również proboszcz parafii farnej w Gostyniu ks. kanonik Grzegorz Robaczyk. - Mam takie wrażenie, że to jest taka wojna, przygotowanie artyleryjskie, aby Kościół złamać, przypieprzyć księżom." - księża nie są powoływani do uprawiania polityki, a głoszenia słowa Bożego. Tylko widać niektórzy minęli się jakoś z powołaniem, było trzeba zamiast uczyć się w seminarium, kończyć np. politologię i iść do polityki. A już zaczepne :" Zabronił ktoś?" stawia proboszcza kościoła farnego w szeregu NAJGORSZYCH jakich ta parafia miała. Bardzo mnie ksiądz swoją postawą rozczarował. Zatem niech się nie dziwi, że w kościele coraz mniej wiernych. 12:23, 10.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

uczonyuczony

2 19

wiesz czym jest w ogole politologia ? dajesz slaby przyklad w tym momencie ogolnikowy. wikipedia jest slabym zrodlem informacji 13:37, 10.10.2019


PrawdaPrawda

6 23

Toya piszesz po polsku czy rosyjsku. Stanęłaś w szeregu razem z komunistami i faszystami bo to oni próbowali zniszczyć polski kościół. 13:38, 10.10.2019


ronron

10 4

Zgadzam się. Niech ten ksiądz ma na uwadze, że jest tu tylko na "chwilę" i nie obrzydza parafianom uczestnictwa w cotygodniowej mszy niedzielnej wtrąceniami politycznymi. Powinien pamiętać, że nikogo nie obchodzą jego poglądy i zostawić je dla siebie. Już kiedyś pisałem, żeby brał przykład z PROBOSZCZA-SENIORA i starał się równać do najlepszych. Musi uświadomić sobie, że nie jest drogowskazem i wyznacznikiem moralnym (do tego potrzebny jest nieskazitelny charakter i ogłada) tylko sługą. 14:06, 11.10.2019


reo

dobrze poinformowanydobrze poinformowany

40 13

Przecież ten ksiądz w Lesznie nic nie był lepszy za co trafił go Gostynia. 12:26, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rcrc

41 15

Dodatkowo spotkanie PISu w salce parafialnej. Moze innym partiom tez ja udostepni? ?? 12:30, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrawdaPrawda

7 18

Byłaś - pytałaś. Internet jak widać dla zakompleksionych. 13:39, 10.10.2019


MinnoMinno

27 35

Ahh jak pięknie wybiórczy potrafi być nasz gostynski naród (i nie tylko). Gdy mówimy o formach krytyki czy kary wobec księdza chcemy, by traktować go jak „cywila”. Gdy dochodzi do polityki nagle sami stwierdzamy za wolnego człowieka do czego ma prawo a do czego nie! Proponuje zacząć układać kazania księdzu! Mówić co ma jeść a co nie... Parafia, nad którą trzyma rękę to teren przydzielony mu przez Jego przełożonych i to oni mogą go krytykować w kwestii zarządzania obiektem. Ksiądz wolny człowiek, może podejmować decyzje i brać udział w wyborach jak wolny człowiek, cywil. W końcu pragniemy, by tak go traktowano. Patrząc na to miasto chętnie zrzuciłbym na nie kurtynę... żenady. 12:46, 10.10.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MM

25 7

Jasne ma prawo jako cywil tylko salka nie jest jego prywatną własnością. Jako cywil ma prawo brać udział w wyborach i organizować spotkania, wiece wyborcze i na co tylko ma ochotę w swoim prywatnym domu. Z tego co się orientuję mamy zagwarantowany rozdział państwa od kościoła. 13:22, 10.10.2019


MinnoMinno

7 7

Ależ oczywiście „M”, salka również nie jest sprawą tej pani (jak i płot gdzie wiszą plakaty). Jak pisałem, od tego typu osądów są przełożeni księdza 13:42, 10.10.2019


AdaAda

15 7

Płacimy na kościół daniny, co tydzień ofiarę, do kościoła przychodzimy się modlić a ni słuchać politycznego bełkotu. Kościół nas reprezentuje i odwrotnie, dlatego ksiądz musi liczyć sie ze zdaniem parafian. 14:52, 10.10.2019


MinnoMinno

12 8

Nie, nie musi. Może, ale nie musi. Wiadomym jest, ze każdy czyn wiąże się z konsekwencjami. Podobnie jak burmistrz może, ale nie musi słuchać mieszkańców co odbije się na jego kampanię. Żenujacym jest fakt, iż pewna Pani robi dramę jednocześnie podając tylko swoje imię, gdy na tapecie mamy twarz księdza. 15:37, 10.10.2019


AdaAda

6 10

Proboszcz to osoba, której dane widnieją chociażby na stronie parafii, to osoba można powiedzieć PUBLICZNA. W wypowiedzi tej pani nie ma podanego imienia i nazwiska proboszcza, także w czym problem? :) 18:39, 10.10.2019


MinnoMinno

3 7

Problem tkwi w tym szanowna pani, ze ktoś tu robi z igły widły zamiast załatwić sprawę na boku w cztery oczy z „oskarżonym” hehe. Już chyba nic więcej do powiedzenia nie mam w tej sprawie, dziękuje za dyskusje 11:38, 11.10.2019


fanatycyfanatycy

48 34

przestancie chodzic do tego smiesznego kosciola co chce udupic nasz kraj razem z calym pisem.wy im na tace dajecie a oni potem na panienki za ten hajs chodza. 12:48, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrawdaPrawda

6 9

A te wypociny z Inowrocławia. Jak mam to daję. Jak nie mam to nie daję. Moje pieniądze i będę robił z nimi co mi się podoba. 13:36, 10.10.2019


TomTom

3 2

ludziku co ty wiesz o kościele ? popatrz w lustro !! 09:08, 11.10.2019


KEKE

61 7

Brakuje poprzedniego proboszcza 12:49, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kogutkogut

20 30

"Przez lata nasz kościół wolny był od takich tematów, bardzo przykre, że wraz z nowym proboszczem organizowane są na terenie parafii spotkania polityczne" - bzdura! były w kościele za poprzednich proboszczy przemowy lokalnych polityków. Skoro tamci mogli okazywać w ten sposób swoje poparcie polityczne, to ten proboszcz też może. 12:55, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brawo ksiądz brawo ksiądz

19 19

Urzędnik samorządowy musi być apolityczny. Pracownik zatrudniony w samorządzie powinien realizować obowiązki wynikające z kodeksu pracy i ustawy pragmatycznej dotyczącej tej grupy pracowników. Ich naruszenie może bowiem skutkować odpowiedzialnością materialną, a nawet rozwiązaniem stosunku pracy w trybie natychmiastowym. https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/422747,urzednik-samorzadowy-musi-byc-apolityczny.html Skoro urzędnicy samorządowi nie są apolityczni, to ksiądz też nie musi. 13:11, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jak wyżejjak wyżej

23 5

Czy naczelnik wydziału w urzędzie który startuje w wyborach jest apolityczny? Czy członek zarządu powiatu który startuje w wyborach jest apolityczny? Czy starosta który startuje w wyborach jest apolityczny? Czy nawoływanie urzędników do głosowania na daną partię jest apolityczne? Jeżeli nie, to jak podano wyżej, gdzie odpowiedzialność materialna wobec nich, albo rozwiązanie stosunku pracy? 13:15, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asystent pisasystent pis

22 26

Ksiądz jak widać poparł tylko określonych kandydatów. Posła Dziedziczaka, senatora Kośmidra i panią Andrzejewską. Ja tu widzę poparcie dla tych kandydatów a nie dla partii z której startują. 13:19, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

123123

6 3

Oni startują z ramienia PiSu więc komentarz jest zupełnie nietrafiony 15:52, 11.10.2019


gogo

41 16

lepiej niech wraca skąd przyszedł 13:26, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konfederacja vs BandKonfederacja vs Band

14 25

Robert Winnicki (Konfederacja): Jesteśmy jedyną alternatywa dla systemu i rządów bandy czworga 13:29, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

24 45

Brawo, kto zabroni księdzu angażować się w wybory. Ma takie samo prawo jak każdy inny obywatel tego kraju. Już raz komuchy próbowały zniszczyć napis na LO w Gostyniu :"Bogu i Ojczyźnie Odrodzonej". Na szczęście ten system padł a napis wrócił. 13:33, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

28 3

Napis wrócił, a w liceum nie ma już kogo uczyć. 14:01, 10.10.2019


polapola

48 20

kosciół w polsce to kompromitacja...tylko wladza i kasa sie dla nich liczy...
13:36, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJJJ

17 19

Dokładnie. Skoro urzędnicy powinni być apolityczni jak podano wyżej, a nie są, bo startują w wyborach, tak więc ksiądz też może manifestować swoje poglądy polityczne. Swoją drogą skandaliczną wypowiedź przedstawiciela Lewicy: PiS udał się program mafia plus. - Robert Biedroń. Za tego typu insynuację powinien mieć wytoczony proces karny i trafić do więzienia. 13:36, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AKAK

9 5

Na swojej prywatnej posesji jak najbardziej, nie na terenie parafii. 18:46, 10.10.2019


JaJa

15 21

Hejt hejt i jeszcze raz hejt. Brak argumentów. 13:41, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdaAda

15 6

Proszę odróżnić hejt od krytyki. A argumenty? Parafianie nie chcą chodzić do kościoła, który poddaje się politycznym podziałom, chcą się tam modlić, a nie słuchać politycznych gadek. 18:44, 10.10.2019


Kopalnia plusKopalnia plus

18 5

Projekt poselski ustawy o kopalni Oczkowice podpisał kandydat PiS z naszego okręgu poseł Jan Mosiński - przypomniał Szymon Jakubowski. Teraz dodał, że także poseł Piotr Kaleta z PiS. Jak powiedział Szymon Jakubowski, to wstyd dla regionu z którego oni kandydują. Członek zarządu powiatu na wielu spotkaniach mówi o tym poparciu ze strony posłów PiS, które oni podpisali. 13:54, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianinparafianin

29 13

Od kiedy nowy proboszcz zaczyna z polityką, krzyczeniem i bieganiem po kościele nie chodzę tam. Każdy ma wybór. W Gostyniu i okolicy jest dużo innych kościołów, w których nie uprawia się polityki. 14:03, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pietrasińska Pietrasińska

12 15

Mam prawo chodzić bez majtek! Bo lubię! Pudelek. Taki poziom ataku na księdza. 14:06, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TrzebietowskaTrzebietowska

15 9

Nie zacznie. Chciałabym to zobaczyć :) Lepsze to niż włażenie w d... pisiorom 14:09, 10.10.2019


AdaAda

9 5

Ataku? To zwykła krytyka 18:43, 10.10.2019


TymonTymon

36 17

Jestem za całkowitym rozdziałem państwa i kościoła. Kościół powinien zostać opodatkowany, a religia wyprowadzona ze szkół. Każdy katolik powinien płacić podatek do kościoła i wtedy zobaczymy ilu mamy katolików. Opowiadanie się kleru za jakąkolwiek partią czy kandydatami powinno być zabronione i karane. 14:09, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

aa

16 7

Popieram, powinien być rozdział kościoła od państwa
19:06, 10.10.2019


OPEOPE

5 2

Ludzie, przecież jest rozdział kościoła od Państwa :D I tak o właśnie wygląda w Naszym kraju. 06:08, 11.10.2019


Obyczaje lewicyObyczaje lewicy

11 10

Była asystentka i sekretarka Roberta Biedronia zbierała pieniądze i żądała ich wpłaty na fundację związaną z politykiem – donosi Radio Gdańsk. Według stacji w zamian za wpłaty na rzecz tej fundacji osoby związane z politykiem dostawały intratne stanowiska w Słupsku - mieście, gdzie Biedroń rządził przez lata. 14:14, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

smieszeksmieszek

12 5

poprosze o zrodlo? 14:45, 10.10.2019


dowiesiła się :Ddowiesiła się :D

15 9

- Tam wisiał też pan Dziedziczak i Kośmider i "dowiesiłam się" - tak to mogę wytłumaczyć - dodaje Teresa Andrzejewska 14:21, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PS.PS.

9 5

W Rawiczu też się "dowiesili" 14:23, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kogo ma popierać?!Kogo ma popierać?!

14 6

Grupiński z PO: Zrealizujemy postulaty LGBT po wyborach do parlamentu krajowego 14:48, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdriannaAdrianna

9 8

Prywatnie kogo chce, ale pełniąc funkcję proboszcza warto szanować zdanie swoich parafian i być ponad politycznymi podziałami. 18:41, 10.10.2019


PRL BISPRL BIS

10 6

Jarosław Kaczyński o elitach: Ci, którzy pracują dla naszych wrogów są napiętnowani. I będą, proszę państwa, piętnowani dalej 15:40, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MiłaMiła

16 5

Za takie słowa powinni go wyborcy odesłać na margines. Takie poglady wygłaszał Stalin w latach 50tych, szokujące że na takich oszustów głosują Polacy 18:51, 10.10.2019


Heil KaczyńskiHeil Kaczyński

19 8

"Będą piętnowani!". Kaczyński zrzucił maskę i groził Polakom, którzy nie popierają PiS 15:45, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JacekJacek

1 1

A co to ma wspólnego z proboszczem z gostynskiej fary ??? 16:10, 10.10.2019


666666

17 13

I to jest kościół tylko kasa się liczy

16:09, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do 666do 666

9 7

to tak jak u lewicy spod znaku Biedronia, Radio Gdańsk: "Płać, po co ci problemy". Tak pieniądze na fundację związaną z Robertem Biedroniem miała zbierać jego była asystentka i sekretarka zatrudniona w ratuszu w Słupsku. Intratne stanowiska w Słupsku rozdawali za wpłatę na fundację związaną z Robertem Biedroniem 16:15, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fundacja lewicyfundacja lewicy

8 10

Spora część wpłat została przeznaczona na lubrykanty i na maść na ból dupy? 16:17, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polacy mordercy Polacy mordercy

8 6

"Z międzynarodowym mandatem będzie mogła sprawniej pisać naszą historię na nowo, jako kraju kolonizatorów, właścicieli niewolników i morderców Żydów" - noblistka Olga Tokarczuk. Nobla pogratulowali jej politycy PiS, prezydent Andrzej Duda i wicepremier Piotr Gliński. 16:23, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zabijaliście ŻydówZabijaliście Żydów

15 1

Polacy, mordercy Żydów! Noblistka której pogratulował sam prezydent Andrzej Duda powiedziała: - Tymczasem robiliśmy straszne rzeczy jako kolonizatorzy, większość narodowa, która tłumiła mniejszość, jako właściciele niewolników, czy mordercy Żydów. Myślę, że trzeba będzie stanąć z własną historią twarzą w twarz i spróbować napisać ją trochę od nowa, nie ukrywając tych wszystkich strasznych rzeczy - przekonywała Tokarczuk. 16:26, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KonfederacjaKonfederacja

8 1

Nobel dla Olgi Tokarczuk, jednym z fanów jej twórczości jest Jarosław Kaczyński. Jarosław Kaczyński i Olga Tokarczuk: W wolnym czasie ją czytam. Tokarczuk o Polakach: robiliśmy straszne rzeczy jako kolonizatorzy, większość narodowa, która tłumiła mniejszość, jako właściciele niewolników, czy mordercy Żydów 16:46, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polscy oprawcyPolscy oprawcy

9 2

"Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk to ulubiona książka Jarosława Kaczyńskiego. Nawet PiS wielbi pisarkę która mówi o zbrodniach Polaków. 16:49, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AniołAnioł

7 2

Niestety taka była nasza historia, nie można jej wybielać. Faktem jest że Polacy też mordowali Żydów , Ukraińców. Niemcy ustami Kohla przeprosili i prosili o wybaczenie. Może czas i na Polaków. 18:58, 10.10.2019


dociekliwydociekliwy

2 0

Prawda o polakach nie zawsze musi być radosna jest też prawda która boli 12:57, 12.10.2019


Polacy zbrodniarzePolacy zbrodniarze

9 4

J. Brudziński o Noblu dla Olgi Tokarczuk: bardzo wielka rzecz i olbrzymia radość dla wszystkich Polaków. Olga Tokarczuk: „Polacy to mordercy Żydów”. 17:56, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KonfederacjaKonfederacja

6 4

Na antypolonizm Tokarczuk zwrócił wtedy uwagę w jednym ze swoich tekstów Stanisław Michalkiewicz: Tokarczuk najwyraźniej rychtowana jest na laureatkę literackiego Nobla” o czym świadczy jej powieść „Księgi Jakubowe” o XVIII wiecznym Żydzie Jakubie Franku, który stworzył w Rzeczpospolitej swoja sektę. Warto przypomnieć, że sam prezes PiS, Jarosław Kaczyński, przyznał że książka Tokarczuk to jedna z jego ulubionych! Politycy PiS podzielają pogląd Tokarczuk, że POLACY MORDOWALI ŻYDÓW. 18:06, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antypolonizmantypolonizm

8 3

Ciekawe czy pisowski minister kultury dawal duza kase na promowanie Tokarczuk aby przyznali jej nobla? 18:08, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ukrainiec z GostyniaUkrainiec z Gostynia

7 2

Mordowaliśmy Żydów, kolonizowaliśmy Ukrainę. - Olga Tokarczuk. Pisarka opisuje zbrodnie narodu polskiego na Ukraińcach i Żydach. Bardzo dziękuję Prezydentowi Dudzie (wspaniałemu wnukowi bojownika z UPA, jeżeli informacje krążące w internecie są prawdziwe), Premierowi Morawieckiemu, Prezesowi Kaczyńskiemu, za słowa uznania dla Noblistki Olgi Tokarczuk. 18:16, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ukrainiec z GostyniaUkrainiec z Gostynia

8 3

Mordowaliśmy Żydów, kolonizowaliśmy Ukrainę. - Olga Tokarczuk. Pisarka opisuje zbrodnie narodu polskiego na Ukraińcach i Żydach. Bardzo dziękuję Prezydentowi Dudzie (wspaniałemu wnukowi bojownika z UPA, jeżeli informacje krążące w internecie są prawdziwe), Premierowi Morawieckiemu, Prezesowi Kaczyńskiemu, za słowa uznania dla Noblistki Olgi Tokarczuk. Polacy przeproście za zbrodnie! 18:18, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WerWer

3 5

A chcesz wpie... za Bandere? 18:27, 10.10.2019


Minister z PISMinister z PIS

6 6

Olga Tokarczuk nie zapłaci podatku dochodowego od Nobla. To decyzja ministra finansów 18:41, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FujFuj

8 2

Pudelek na smyczy panakota. 18:42, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisklerPiskler

15 4

Księża mowią jednym głosem tylko gdy można wyciągnąć kasę od państwa, potem wolna amerykanka, tylko barany nie wiedzą że minęły czasy co piekłem straszył. 19:38, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fs fs

16 2

za darmo nie powiesili plebano wziol zato kase na bank 20:05, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiedowierzamNiedowierzam

18 10

Chodziliśmy do fary z dzieciakami ale to już koniec. Mam nadzieję że w tym kościele zostaną sami zakłamani starsi ludzie.ci ksieza to prawdopodobnie przestępcy.zenada 20:13, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Derek Derek

6 3

Mam nadzieję że ten kościół już niedługo zostanie przerobiony na dyskotekę. 11:48, 11.10.2019


BarnabaBarnaba

3 2

Puknij się w głowę niemoto. 19:28, 12.10.2019


Komuna 2.0Komuna 2.0

8 3

Dziennikarz śledczy Mariusz Zielke ujawnił, że znany muzyk jazzowy Krzysztof Sadowski mógł molestować dzieci. Warszawski sąd zakazał jednak publikowania informacji na ten temat. - To cenzura prewencyjna. Złożę zażalenie – mówi Wirtualnej Polsce Mariusz Zielke. 20:32, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LGTB PLUSLGTB PLUS

4 8

Była asystentka i sekretarka Roberta Biedronia miała zbierać pieniądze i żądać ich wpłaty na fundację związaną z politykiem. 20:39, 10.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YgrekYgrek

3 2

Czy w kościele zbierała? 20:51, 10.10.2019


corazmniejcorazmniej

12 2

Czy wyjdzie to Kościołowi na dobre...zobaczymy 20:39, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cień SkorupyCień Skorupy

8 14

Niebywały atak na księdza. Skoro nauczyciel może zachęcać do głosowania na siebie na lekcjach które prowadzi to ksiądz może deklarować własne sympatie polityczne również. Szkoła też powinna być apolityczna a nie jest. 21:17, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W czym problem? W czym problem?

7 12

Nie rozumiem trochę w czym problem... Skoro nic nie było mówione na kazaniu, tylko było spotkanie, na które mógł przyjść każdy zainteresowani, to nie ma związku z Kościołem tylko już z czymś organizowanym prywatnie czego nikt nikomu nie zabroni i zacznie ludzie myśleć, bo jedyne słowo po przeczytaniu artykułu i komentarzy tych wszystkich znawców rozdziału Kościoła od państwa to: "debilizm". Problem by był gdyby ksiądz mówił o tym z ambony i wtedy można by się burzyć a tak, to (jak sam ksiądz powiedział) NIKT MU NIE ZABRONI, BO MOŻE. Dziękuję za uwagę, polecam poszukać niektórym rozumu, papa. 21:20, 10.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

agaaga

7 4

Więc problem jest, bo np. w ostatnią niedzielę ksiądz czytał instrukcję dotycząca głosowania w wyborach. I zgadnij, którą partię nam sugerował. 00:41, 11.10.2019


No tak... No tak...

4 1

No tak, była czytana instrukcja, która nie była wymysłem proboszcza, ale jak ktoś nie potrafi słuchać, to później tylko kłapie *%#)!& Instrukcje nadesłał (jeśli mnie pamięć nie myli) albo arcybiskup, albo episkopat i zachęcała ludzi do uczestniczenia w wyborach, twierdząc, że to obowiązek troszczyć się o swój kraj, a to jaka była partia sugerowana, to też nie trzeba się jakoś mocno wysilać, żeby wpaść na to dlaczego tak a nie inaczej, ale jak ktoś ma problem z tym to pomogę. Jak (powinno być) wiadomo, prawicowe poglądy to takie skupiające się na rodzinie, tradycji i religii - jaką mamy prawicę w Polsce? Dziwne, żeby osoby o poglądach prawicowych zachęcał do głosowania na lewicę, tak samo jak osoby o poglądach lewicowych zachęcał do głosowania na prawicę... 13:50, 11.10.2019


AdaAda

2 1

Niestety ksiądz wielokrotnie podczas mszy namawia do głosowania na konkretną partię. Jeżeli salkę udostępniłby również innym partiom, to by nie było problemu, ale sobie wybiera, co jest nie fair. 15:58, 11.10.2019


agaaga

2 1

Właśnie dlatego, że potrafię słuchać, to słyszę, co się do mnie mówi! Nie przychodzę do kościoła, by słuchać politycznych wywodów. I wiem również, że instrukcji nie wymyślił proboszcz. Ale nie musiał jej czytać, bo nie w każdej parafii była czytana. Z kolei listu, w którym biskupi przepraszali za pedofilię nie przeczytał! 22:23, 11.10.2019


PlebanPleban

7 5

Sprawiedliwy Bóg ulitował się nad naszym parszywym narodem i zmiata z planszy największych szkodników. Najpierw tate matołusza, teraz miłośnika przyrody! Dzięki Ci Panie. 21:46, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KikiszKikisz

9 2

Nie dla pary KK PiS. Z tego to mogą być same kryski i podobne nutanty. 22:51, 10.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polak1Polak1

9 8

Spokojnie pomyślcie. A kogo Ksiądz ma popierać? Czy Ksiądz ma popierać opcję polityczną, która nie liczy się z nauką Kościoła? Lubicie u Księży dyplomatyczne gadanie, dyplomatyczne lanie wody. Według Was w nauce Kościoła wszystko najlepiej żeby było szare i stonowane. Po waszych wypowiedziach widzę, że jednak lubicie używać ostrych słów? Dostrzegam, że w Waszym życiu Kościół ciągle dużo znaczy, skoro się tak oburzacie? 23:03, 10.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

13 13

8 4

Tylko że Kościół i wiara w Boga a to co wyczyniają czarnuchy to dwa całkiem inne pojęcia 23:57, 10.10.2019


LutrLutr

3 3

Co to jest nauka kościoła. To nic innego jak teksty, aby ogłupiać słabych, biednych i niewyksztalconych łudzi. Czerpać z nich garściami, samemu przeistaczając się w rozmiar 5XL. 09:45, 11.10.2019


Ja wierzę w Boga.. NJa wierzę w Boga.. N

11 6

Chodziłem do domu Bożego.. Zrezygnowałem. Bo to co słyszę z ambony to nie religia, pismo Święte. To zabombony. Społeczeństwo odwróciło się od kościoła. 01:35, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatel obywatel

4 4

O co chodzi z tymi wyborami? 05:19, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo dla proboszczaBrawo dla proboszcza

7 12

A niby dlaczego mieliby się nie angażować? Tej oburzonej pani coś się w głowie pomieszało! Sama najlepiej wie co komu wolno a co nie, tak jakby była wszechwiedząca! A niby jakim prawem? Czy księżom ktoś odebrał prawa publiczne? Są takimi samymi obywatelami i wyborcami jak wszyscy pozostali, więc jak najbardziej mają prawo się wypowiadać na każdy temat! 06:52, 11.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdaKAdaK

5 1

Proszę nie dziwić się, że młodzi nie chodzą do kościoła, bo to właśnie przez coś takiego. To co uprawia ksiądz to agitacja polityczna, która jak widać po komentarzach nie podoba się 95% czytelników. Nikt nie mówi, że komuś się coś w głowie pomieszało ;) trochę kultury. 16:01, 11.10.2019


JolaJola

6 2

Skandaliczne i oburzające zachowanie proboszcza. Nie chodzę do kościoła po to, aby słuchać kazań o polityce i oglądać wystawionych na widok publiczny preferencji politycznych księdza. Ma prawo głosu i może głosować jak chce, a nas parafian niech nie miesza w agitację polityczną. Od tej niedzieli moja składka na tacę wynosić będzie 10% dotychczasowej, resztę niech dołoży Dziedziczak. 16:30, 11.10.2019


HenrykHenryk

5 12

Jeżeli nauczyciele wieszają plakaty a potem zachęcają nasze dzieci do udziału w lewackich akcjach to ksiądz też niech mówi co myśli. Widziałem dokument na TVP pt. Inwazja. Przedstawiał co nam grozi od LGTB. 07:42, 11.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

A...A...

8 3

Brak obiektywizmu, jak ktoś podpiera się materiałami publikowanymi w TVP. 09:44, 11.10.2019


Pan TadeuszPan Tadeusz

6 2

Tak, tak oglądaj WYŁĄCZNIE TV a zgłupiejesz do reszty. Tam jest tylko jedna manipulacja, ale komu to tłumaczyć i tak nie zrozumiesz. 09:54, 11.10.2019


jako4jako4

10 13

Każdy dobry, odważny, kierującymi się zasadami Bożymi ksiądz, będzie atakowany i prześladowany. On popiera ludzi, którzy mówią prawdę. Każdy może wyrażać swoje zdanie. Nauczyciel uczniom może, a ksiądz nie może? Ataki na księży nie mają końca. Jak wytrwają będzie im to wynagrodzone. Trzymaj się ksiądz, są ludzie którzy są z Tobą. 07:44, 11.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ks GilKs Gil

5 7

Byłeś dotykany ? Po worku ? Czy po wacku ? 08:35, 11.10.2019


Dokument INWAZJADokument INWAZJA

5 7

Dziennikarz Przemysław Wenerski informował, że coraz częściej w środowisku osób LGBT aktywne są organizacje, które opowiadają się  „za pedofilią”. Powinno się odizolować dzieci od zwolenników LGTB. Należy chronić dzieci przed ryzykiem. Oby PIS odebrało prawa rodzicielskie popierającym LGTB. 08:11, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Starosta vs LGTBStarosta vs LGTB

7 1

Pamiętacie jak Robert Marcinkowski gdy kandydował na burmistrza zarzucił w debacie Jerzemu Kulakowi sympatie do grup LGTB. Marcinkowski był przed TVP. 08:26, 11.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

.....r.....r

4 1

To dlaczego nie został wybrany.... 09:49, 11.10.2019


Do LGTBDo LGTB

4 9

Czy mogę przyprowadzić na marsz swoją kozę, oj przepraszam kozła?? Ahmed LGTB 09:07, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostyniankaGostynianka

5 6

Ksiądz księdzem, ale też człowuekiem i obywatelem. Ma prawo popierać kogo chce wedle własnego uznania i się z tym obnosić. Każdy kto popiera te czy inną partie polityczną, mówi o tym i próbuje przedstawuć swoje racje innemu. Jednakże, niefajnie, że ksiądz wyraził swoje zdanie na mszy. To było nie na miejscu. 11:15, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BleblebleBlebleble

9 8

Brak słów na tego księdza. Myśli że jest bogiem Gostynia. 11:38, 11.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BarnabaBarnaba

3 2

Rozdete ego mikrego człowieczyny. 19:32, 12.10.2019


KonfederacjaKonfederacja

3 5

Klaudia Jachira na listach Platformy: "Polski naród zabił więcej Żydów niż Niemców". Klaudia Jachira walczy z mową nienawiści i składa doniesienie na policję. Zapomniała, że powinna zacząć od siebie 15:40, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szczujnia antykościeSzczujnia antykoście

2 5

„Wydział nienawiści” w Inowrocławiu. „Jak scenariusz gangsterskiego filmu”. Krzysztof Brejza, szef sztabu wyborczego Koalicji Obywatelskiej, w żaden sposób nie odniósł się do zarzutów, że w urzędzie miejskim w Inowrocławiu działała zorganizowana grupa hejterów – „wydział propagandy”. Poseł Brejza powinien honorowo odejść – mówił w programie „Woronicza 17” wiceminister spraw wewnętrznych Paweł Szefernaker. 15:50, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piętapięta

5 3

Grupiński z PO: Zrealizujemy postulaty LGBT po wyborach do parlamentu krajowego 16:13, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Świadomy WyborcaŚwiadomy Wyborca

3 10

APEL DO ŚWIADOMYCH WYBORCÓW !
Jeżeli z jakiegoś powodu nie chcesz głosować na PiS, ale tym bardziej nie chcesz głosować na "opozycję" czyli zdrajców - jedynym mądrym rozwiązaniem jest oddanie głosu na mądrą opozycję czyli na K O N F E D E R A C J Ę ! Jeżeli zdradziecka opozycja, którą nie łączą żadne ideologie i programy i tak naprawdę każda jest w stosunku do siebie opozycją - to dziwić może fakt, dlaczego PiS nie zaproponował Konfederacji sojuszu, lecz ją wszelkimi sposobami zwalczał? I teraz ten grubas Sakiewicz proponuje KONFEDERACJI by się z wyborów wycofała, bo odbiera głosy Pisowi..
BEDZIEMY GŁOSOWAĆ NA KONFEDERACJĘ! Jak PiS postąpił *%#)!& i nieroztrapnie to jego sprawa!!! 17:54, 11.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bardziej świadomy wyBardziej świadomy wy

5 1

Ludzie, którzy w tak okrutny sposób odnoszą się do kobiet i osób niepełnosprawnych nie powinny mieć głosu w Parlamencie... Każda szanująca się kobieta i szanujący kobiety mężczyzna nie będzie głosował na Konfederacje 21:56, 11.10.2019


marmar

6 5

A kazania we Farze słabiutkie ... 21:06, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JjopJjop

3 5

*%#)!& ankieta. Przecież każdy jest Polakiem i powinien angażować się w wybory. 08:06, 12.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marco111marco111

5 3

PIS-duś do kwadratu-Zenada 21:11, 12.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

androidandroid

2 1

Skoro chorzy ludzie którzy niedawno byli w światowej organizacji wpisani jako choroba czyli LGBT itp. proponują zabijanie dzieci nienarodzonych lub zgorszenie sumień wierzących to kto ma o to zawalczyć jak nie katolicy? Polski ostoją jest wiara,tradycja bez tego będziemy robotami dla zachodnich koncernów sterowani jak lalki. 19:56, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do pisiDo pisi

1 0

Może gdyby pewna nastolatka miała w szkole zajęcia z edukacji seksualnej, to ksiądz Tymoteusz Szydło nie musiałby się teraz zapadać pod ziemię. 18:13, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJJJ

2 0

Jeszcze kilkanaście lat temu homoseksualizm był uważany za chorobę psychiczną ale lobby lgbt przeforsowało że to normalne i zdrowe jak facet w szpilach i mini łazi po ulicy proponując seks innym chłopakom. Ludzie powariowali czy wtedy Ci co byli przeciw byli chorzy psychicznie? 18:16, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%