Zamknij

Mieszkańcy zwracają uwagę, że droga jest w coraz gorszym stanie, urzędnicy o tym wiedzą i przyznają, że to syzyfowa praca...

11:07, 13.12.2018 MiS Aktualizacja: 11:51, 13.12.2018
Skomentuj

Tylko na doraźne łatanie dziur mogą na razie liczyć mieszkańcy ul. Reymonta w Gostyniu. Gminny odcinek ulicy nie jest co prawda długi, ale przejechać nim łatwo nie jest.  Mieszkańcy zwracają uwagę, że droga jest w coraz gorszym stanie, urzędnicy przyznają, że co jakiś czas dziury są łatane, ale to syzyfowa praca.

Ulica Reymonta na tzw. nowym Pożegowie - to droga po części należąca do gminy, a częściowo do osób prywatnych. Do naszej redakcji zadzwonił jeden z jej mieszkańców, informując, że nie da się na dłuższą metę tak funkcjonować.  Jego zdaniem stan gminnej części drogi - od skrzyżowania z ul. Broniewskiego aż do budynku, w którym mieści się lokal gastronomiczny jest fatalny, a gmina niewiele robi by to zmienić - Zalepiali dziury w tym roku - raz może dwa razy, ale deszcz wszystko wymywa. Nie można przejechać, jest dziura na dziurze - skarżył się mieszkaniec.

Gminni urzędnicy rozkładają ręce. - To droga utwardzona destruktem asfaltowym wysypanym doraźnie. Póki nie zostanie wybudowana, to takie sytuacje będą miały miejsce. My utwardziliśmy ten dojazd, ale to syzyfowa praca. Droga nie ma odwodnienia, woda nie ma gdzie spłynąć i pod ruchem pojazdów droga się wybija - tłumaczył Przemysław Przybył, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Gostyniu. Urzędnik zapewniał, że ubytki w drodze zostaną uzupełnione, jak tylko pozwolą na to warunki pogodowe.

Dodajmy, że ul. Reymonta została wpisana do trzyletniego planu modernizacji dróg na gostyńskim Pożegowie. W przyszłym roku, o ile radni wyrażą zgodę zostanie wykonany projekt na budowę ulicy, a rok później ruszy przebudowa gminnego odcinka.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

EwaEwa

14 7

Droga należy po części do osób prywatnych(jak jest napisane)ale wymagania do gminy na naprawe.. No w imę czego? Ja sie pytam 12:05, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WitekWitek

6 4

Ewa czas pójść do szkoły by nauczyć czytać się ze zrozumieniem!!! Jest dokładnie napisane dokąd droga jest gminna a gdzie częściowo należy do osób prywatnych. 12:13, 13.12.2018


reo

ee

15 3

Nie tylko ta ulica ale Jana Bzdegi także .Ale przecież każdy z nas widział w jakiej lokalizacji kupuje działkę żeby postawić dom to jest odpowiedz urzędników (gdzie ulica cala Jana Bzdegi należy do gminy) 12:14, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dd

10 7

Se sami niech naprawią, zrzuta i już. 12:35, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Eska Eska

1 1

Jak budowalismy os. Gawrony to droga wewnętrzna ( koszt budowy) wchodził w cenę m 2 mieszkania. Jakoś daliśmy radę. 16:39, 15.12.2018


Jak toJak to

26 7

Ktoś im się kazał budować przy nieutwardzonej drodze? Był jakiś przymus? Najpierw taki jeden wybuduje chałupę w polu a potem ma pretensje do wszystkich ze dojechać nie może. Parodia. Pan dzwoniący niech odpowie na pytanie po co się tam wybudował? Miał problemy ze wzrokiem , może tez okulary mu zafundujemy. I dlatego z moich podatków ma
mieć budowaną drogę? 12:44, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BenekBenek

0 2

a tak to , twój podatek ? może pałac sobie ktoś wybuduje / z plasteliny/ 09:21, 14.12.2018


wojtekwojtek

6 18

To jest wstyd, zeby jezdzic po takiej drodze autem, takie drogi to byly 200 lat temu a nie teraz. Placimy podatki i po takich drogach mamy jezdzic???!!!!!!Droga za 2-3 lata bedzie zrobiona???To moze rowerami bedziemy jezdzic.......... 12:47, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KjKj

12 3

Ile zapłaciłeś tego podatku? 500 zł . W takim razie jeszcze 30 lat i wybudują ci drogę. :) 13:04, 13.12.2018


mieszkaniecmieszkaniec

13 4

wojtek ...................nie wysilaj sie wiedzieli gdzie kupili 13:24, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niespodzianka?niespodzianka?

14 2

Jak kupowali grunt pod dom to nie widzieli drogi?A teraz 3 lata to zbyt wiele?Gmina zrobi co do niej nalezy,a reszta prywatnie bo jest inny wlasciciel. 14:22, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

10 6

Hejterstwo nie zna granic...
Do wszystkich cwaniaczków którzy dupe plaszczą przed telewizorkiem w swoim przytulnym mieszkanku w bloku (często z prlowskiej wielkiej płyty). Spróbujcie coś zmienić w życiu i polepszyć sobie standard życia (jeśli Was na to stać). Przekonacie się wtedy, że w Gostyniu nie ma innych gruntów jak tylko te przy utwardzonej nowej drodze. Wtedy będziecie tak samo płakać. Wszystkie budynki od Piotrowskiego (Poznańska i Brzezie) są przy takich drogach, i całe nowe pożegowo. Nie chcę nikogo oceniać tylko jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Parodia ul. Reymonta polega na tym, że tylko początek tej drogi należy do gminy. Środek należy do mieszkańców bo developer wcisnął wszystkim za symboliczną złotówkę prawa do drogi z którą teraz jest problem cokolwiek zrobić bo gmina tego nie chce. Końcówka drogi ciągle należy do developera bo mieszkańcy byli już mądrzejsi i nie dali sobie nic wcisnąć. Teraz Gmina nie ma zamiaru dogadać się ani z developerem ani z mieszkańcami. 16:31, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrzychooKrzychoo

2 1

Ale z tego co wiem gmina nie ma nic przeciwko przejmowaniu dróg prywatnych na tego typu osiedlach. Stawia tylko warunek. Droga ma mieć kanalizację deszczową i oświetlenie. Ten temat był już dość mocno wałkowany podczas rozpatrywania ulicy Topolowej. I wtedy urzędnicy dość jasno to podkreślali. 10:13, 15.12.2018


edekedek

17 4

Do dewelopera a nie do gminy , wybudował osiedle bez dojazdu a co mnie to obchodzi jak kupywaliscie slepi byliscie ?
16:48, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

domownikdomownik

4 14

popieram mieszkańców Raymonta,podatki płacą do Gminy dużo większe,niż ci tapczaniarze z bloków i droga im się należy jak psu buda 17:02, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AaaAaa

3 1

Podatek płacisz za budynek i działkę a nie za drogę więc skoro masz mniejszą powieszenie budynku to płacisz mniej. Widział gdzie się buduję więc teraz niech nie płacze. 22:44, 13.12.2018


PodatnikPodatnik

5 3

Podatki placa wszyscy, i Ci co mieszkaja przy drodze gminnej, czy drodze dewelopera a i zapewne sam deweloper. Ciekawe co maja powiedziec Ci co mieszkaja na samym dole na ul Kochanowskiego - w koncu to droga gminna. A reasumujac to na ta chwile droga dewelopera idealna nie jest, ale ma mniej dzior niz odcinek gminy. No i gmina chyba wiedziala ze wydaje pozwolenie na budowe domow wiec jakos mieszkancy beda musieli dojechac 17:38, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 2Mieszkaniec 2

7 5

Zima idzie! Ciekawe co ludzie powiedzą jak się nieszczęście stanie a karetka nie będzie w stanie wyjechać pod tą górkę. Wtedy będzie jadka, że gmina się nie potrafi z deweloperem dogadać i musiało dojść do nieszczęścia... odpukać!! To że 16 rodzin na Reymonta jest zimą częściowo uziemionych to jakoś sobie poradzą. Lepiej barierki postawić i niech się ludzie martwią, że nie ma jak do pracy dojechać. Urlop na zimę!
20:28, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

1 1

Przylecą helikopterem. 07:47, 14.12.2018


XyzXyz

8 2

Wpadnijcie na Brzezie tu dopiero jest Meksyk bez perspektyw że będzie lepiej. Deweloper i właściciel drogi nie poczuwaja się kompletnie do polepszenia drogi. Wstyd 20:52, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

5 2

jak bamber odrolnil ziemi i kupiliscie od niego dzialke to macie pecha a co do gminy czy gmina sprzedala wam dzialke stac cie na swoje mieszkanie to musie cie byc stac na droge 21:50, 13.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HMMMHMMM

2 3

Bamber to pewnie cie zr...il :) a teraz mieszkasz w wielkiej plycie,w klatce jak królik,gdzie jedyne wyjście to balkon!
nie wypowiadaj sie za tych ludzi,podatki płacą tak jak Ty, więc czemu nie mają mieć drogi takiej jak TY?
Tylko miasto sie liczy?
a przejezdzając tam to im tylko zazdroszcze tych domów!


23:23, 13.12.2018


KonradKonrad

4 2

Na ul. Droga do Klasztoru od 1997 wysyłamy listy (osobiste spotkania z urzędnikami też były) żeby jakoś dojazd zmodernizować. Został nawet zrobiony projekt i... i na nim się skończyło. Nie róbcie sobie zbędnej nadziei. 01:04, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

5 1

W Gminie Gostyń są drogi gminne, które są nie utwrdzone przez około 15 lat, a na terenach wiejskich jescze dłużej. Mieszkańcy jeżdzą latami po dziurach. Niech drogi gminne będą utwardzane według kolejności. - ul. Reymonta niech czeka cierpliwie w sowojej kolejce. 09:37, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarianMarian

3 0

Proponuje na okres zimy wywalic barierke Z dolu bo niewyobrazam sobie podjechac pod tą górke jak spadnie snieg ,zacznie marznac I zrobi sie slizgawka Tak jak w Roku ubieglym 10:46, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatnikpodatnik

2 0

Doraźne łatanie dziur to specjalność gostyńskich firm na czele z DROGBUD 11:37, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

6 1

Zgoda! Pod warunkiem, że będzie jakaś kolejka. Obecnie mam wrażenie, że temat odbywa się na zasadzie "kto ważniejszy mocniej krzyczy ten lepszy". I taka w tym sprawiedliwość... 12:35, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marcin Marcin

5 1

Wiedzieli gdzie kupują,teraz niech deweloper im zrobi albo zrzute nie zrobia mieszkancy, kolejka jest 21:20, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój staryTwój stary

3 0

Na Brzeziu przecież to samo. Deweloper postawił osiedle w polu i teraz w kulki leci, że to nie ich i trzeba czekać aż gmina zrobi drogę. Bezczelne cebulactwo - kasa ma być na czas, ale nie robimy nic co wymaga konkretnej roboty. 11:22, 16.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrukarGrukar

3 0

Chyba nie masz pojęcia o wykonywaniu robót.Wykonawca wykonuje pracę na zlecenie Gminy, która wyznacza zakres robót.To nie jest widzimisię wykonawcy. 17:22, 16.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No comment No comment

3 1

Racja jedyne co potrafi gmina i wszysty mądrzy radni bezradni to barierki dać żeby ludzia życie utrudniać .... Pal licho drogę dlaczego gmina nie zrobi tym ludzia wykazu na ul. Kasyna Gostyńskiego? Jak mieszkańcy ul. Kochanowskiego zaczęli parkować przy drodze bo tak prościej było co zrobiła gmina ?! Postawiła zakaz !!!! Po 5 dniach to jest normalność ? To jest q... Żal.... 21:10, 16.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do podatnikdo podatnik

3 0

masz racje, drogbud to mistrzowie doraznego latania, a radny z tej firmy ciekawe co powie, on chyba od komitetu kulaka lub skorupskiego, bez roznicy to i tak to samo 00:05, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KostkaKostka

1 2

Taki artykuł wogle nie powinien mieć miejsca co mnie obchodzi że sobie domy pokupowali a teraz ja mam ze swoich podatków im drogę fundowac. 08:05, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jogijogi

3 0

a burmistrz nie obiecał im drogi zrobić? 00:18, 21.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

o jogio jogi

3 0

WIĘCEJ kasy wpłynęło do samorządowców w gminie to na drogi teraz WIĘCEJ nie ma :D 15:00, 21.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ruina drogiruina drogi

1 0

to gostyn? masakra, dziura na dziurze 00:58, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%