Zamknij

W nowej ustawie wprowadzono szereg zmian wchodzących w życie od 1 stycznia i odnoszących się do dochodów uzyskiwanych w 2018 roku

08:09, 08.12.2018 J.J Aktualizacja: 10:07, 08.12.2018
Skomentuj

Do tej pory Urząd Skarbowy miał trzy miesiące na zwrot naszej nadpłaty podatku. Od przyszłego roku termin ten może zostać skrócony o połowę. To nie wszystkie niespodzianki jakie czekają nas w 2019 roku. W nowej ustawie wprowadzono szereg zmian wchodzących w życie od 1 stycznia i odnoszących się do dochodów uzyskiwanych w 2018 roku. Jakie to zmiany mówi Arkadiusz Maćkowiak, naczelnik Urzędu Skarbowego w Gostyniu.

W Dzienniku Ustaw z 2018 roku pod pozycją 2126 opublikowana została ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Wprowadzono w niej szereg zmian przepisów wchodzących w życie już od 1 stycznia 2019 roku i odnoszących się do dochodów uzyskiwanych w 2018 roku.

Sygnalizując niektóre z nich, fiskus zwraca uwagę, że podatnikom zatrudniającym pracowników (płatnikom) został skrócony termin do przesłania do urzędu skarbowego informacji o wypłaconych wynagrodzeniach oraz potrąconych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-11, PIT-8C). Obowiązek ten będą musieli wypełnić do 31 stycznia 2019 roku, przy czym informacje te muszą być przesłane wyłącznie w określonej formie elektronicznej - Przesłanie tych dokumentów przez płatnika w formie elektronicznej wymaga użycia podpisu elektronicznego. Pozostało zatem już niewiele czasu na załatwienie podpisów elektronicznych (certyfikatów kwalifikowanych) osobom uprawnionym do podpisywania dokumentów w imieniu danego podmiotu. Również osoby reprezentujące płatnika będą mogły przesłać dokumenty używając podpisu elektronicznego po uprzednim zgłoszeniu w urzędzie skarbowym stosownego pełnomocnictwa. Powinno być ono złożone przed dniem przesłania deklaracji na formularzu UPL-1 – informuje Arkadiusz Maćkowiak, naczelnik Urzędu Skarbowego w Gostyniu

Skrócony termin do przesłania informacji (PIT-11, PIT-8C) dotyczy wyłącznie informacji przesyłanych do urzędu skarbowego przez płatników, natomiast pracownicy uzyskują je od pracodawców w dotychczasowym terminie tj. do końca lutego.

Zmieniają się również zasady przyjmowania zeznań podatkowych. Tak jak dotychczas zeznania mogą być składane zarówno w formie papierowej, jak i określonej formie elektronicznej. - Zeznania winny być składane w okresie od 15 lutego do 30 kwietnia. Zeznania złożone przed 15 lutego będą przyjmowane, jednakże z datą, od której będzie liczony termin do dokonania zwrotu. Będzie to dzień 15 lutego. Termin do dokonania zwrotu z zeznania złożonego po 15 lutego będzie liczony wprost od dnia złożenia zeznania – dodaje Arkadiusz Maćkowiak

Nie zmieniają się terminy dokonania zwrotu nadpłat wynikających z zeznań podatkowych złożonych w formie papierowej – tak jak w poprzednich latach termin ten wynosi 90 dni - Skrócony został o połowę tj. do 45 dni, termin do dokonania zwrotu nadpłaty w przypadku zeznań podatkowych złożonych w określonej formie elektronicznej – podsumowuje naczelnik

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

jojo

2 2

Globus :) 12:52, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

HmHm

0 0

Czyli że co ja akopracownik nie rozliczam się sama tylko na kartce wypisuje, że np.chce odliczyć internet itp its wogole co można sobie odliczyć od podatku??? 12:36, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%