Zamknij
REKLAMA

Dietetyk Agata Szalewska na temat żywienia w sporcie

2018-09-22 06:30:52
REKLAMA
Jeżeli przypadkowo znalazłeś się w tym video, a nie wyraziłeś na to zgody, prosimy zgłoś to na adres: redakcja@gostyn24.pl

Komentarze (1)

Nie jest to takie prNie jest to takie pr

1 1

Dziś profesjonalni zawodnicy uprawiający sporty wytrzymałościowe częściej energię czerpią z tłuszczy, a nie bezpośrednio z cukru. Tłuszcz w perspektywie 4-8 godzin jest przekształcany przez naszą wątrobę do glukozy z której czerpiemy energię. I 1 g tłuszczu daje 9 kcal energii, a 1 gram cukru tylko 4,5 kcal. Tłuszcz uwalnia energię stopniowo (bardzo niski indeks glikemiczny) cukier prosty gwałtownie (wysoki indeks glikemiczny) Cukry proste dają kopa energii na krótko. Przy wysiłkach krótkotrwałych jest to ok. Przy długotrwałych nie jest to wcale takie dobre. Zasadniczo w wysiłkach źródłem energii są kolejno ATP,fosfokreatyna,glukoza glikogen, tłuszcze i w skrajnej sytuacji nawet białko. Jeśli chcesz mieć wyniki w wysiłkach wytrzymałościowych nie tracąc jednocześnie zdrowia , polecam jednak tłuszcz zamiast cukru. Natomiast po wysiłku w pierwszym momencie zdecydowanie coś słodkiego ,aby odbudować poziom glikogenu w wątrobie i zapobiec jej stłuszczeniu. Temat rzeka , ale warto to wiedzę zdobywać. Pozdrawiam 13:21, 17.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

© gostyn24.pl | Prawa zastrzeżone