Zamknij

Duda chce wiedzieć, kto nie szczepi dzieci... Do czego mu takie dane?

09:50, 30.08.2018 n Aktualizacja: 10:33, 30.08.2018
Skomentuj

Radny Krobi Mariusz Duda domaga się przekazania przez Sanepid danych dotyczących rezygnacji ze szczepień wśród dzieci przedszkolnych. Wniosek w tej sprawie złożył na ręce burmistrza. Zdaniem Dudy konieczna jest publiczna dyskusja na temat zagrożeń. Radny upatruje ich w rosnącej liczbie pracowników ze wschodu przyjeżdżających do pracy w gminie Krobia.

Radny Duda przekonuje, że do rozpoczęcia dyskusji na ten temat przekonały go rozmowy z mieszkańcami, którzy niepokoją się tym, czy wszystkie dzieci w przedszkolach przeszły obowiązkowe szczepienia.  - W ostatnim czasie mocno wzrosła liczba zachorowań na odrę i krztusiec zwłaszcza w Europie wschodniej. Przedszkole nie ma obowiązku ujawniania takich danych, ale proszę oficjalnie burmistrza, by zwrócił się w takiej sprawie do Sanepidu. O dane ile dzieci w przedszkolach w gminie i całym powiecie nie ma obowiązkowych szczepień – mówił na posiedzeniu komisji radny Mariusz Duda.

Postulat wywołał zdziwienie wśród części krobskich radnych. - Co to da, że będziemy posiadać takie dane. Do czego one są nam, czy panu potrzebne. Czy ktokolwiek z nas będzie miał wpływ na świadomość szczepień? - dopytywała radna Krobi, Genowefa Skrobała.

Zdaniem radnego Dudu rodzice świadomie nie szczepiąc dzieci, łamią przy tym ustawę. - To jest moja troska o to, co się może stać, gdy choroba się u nas pojawi. Wiąże się to z tym, że na nasz teren napływa wielu Ukraińców, gdzie jest wiele ognisk odry. Mogą zachorować nie tylko dzieci niezaszczepione, ale także osoby których nie szczepiono ze względów zdrowotnych – uważa Duda.

 - W jaki sposób dowiemy się, kto konkretnie nie jest szczepiony. Sanepid nie poda takich danych – przyznał radny Hieronim Urbański. Innego zdania jest radny Lech Bem. - Nawet tak szczegółowe rzeczy da się ustalić. Jest przecież karta zdrowia dziecka, która idzie za uczniem od przedszkola aż do szkoły średniej –stwierdził Bem.

Zadaniem Mariusza Dudy i wspierającej go w tej sprawie radnej Pauliny Wajnert, celem tych działań jest ujawnienia skali problemu, a nie śledzenie kart zdrowia konkretnych osób. Burmistrz Sebastian Czwojda zobowiązał się w imieniu gminy wystąpić o takie dane do Sanepidu.

 

(n)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(59)

MikiMiki

32 7

Jakim prawem ktoś może udostępnić dane od 25 maja jest RODo. Sanepid i inne instytucje mogą zostać oskarżone o przekazywanie danych 10:33, 30.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SunSun

5 0

Mogą jedynie przekazać statystyki. Napewno nie dane wrażliwe. 20:11, 01.09.2018


reo

JackJack

35 5

Niby wykształcony człowiek, a taki wniosek. Zgadzam się z przedmówca. Gadanie, dla gadania. Byle nazwisko się przewijało przed wyborami. 10:47, 30.08.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BenBen

4 15

JACk ? niby naumiałeś się pisać a tak odporny ? a kto zapłaci za leczenie za leczenie tych nie szczepionych ? 10:50, 30.08.2018


Do jackDo jack

6 13

Człowieku przecież on pyta o realny problem i przecież nie prosi o dane osobowe! 10:55, 30.08.2018


JackJack

14 0

I co radny zrobi z tymi danymi statystycznymi? Oświeć mnie, bo chyba nadal nie rozumiem. Jakie instrumenty posiada radny gminny? Temat na czasie, wybory blisko, także i troską radnego szczególna... 13:26, 30.08.2018


Do jackDo jack

3 12

Co ty Jack taki rozżalony jesteś i osobiście uprzedzony..... jedynkę z historii od Dudy dostałeś w czasach szkolnych???????????????? daj już spokoj człowiekowi. Poruszył problem który mam nadzieje nas w powiecie nie dosięgnie 13:50, 30.08.2018


JackJack

14 1

Zauważ, że poruszył problem, na który nie ma żadnego wpływu. Nic nie może zrobić. Nie ma instrumentów. Wywołuje "gownoburze", żeby się pojawić. To jest śmieszne. 23:29, 30.08.2018


BenBen

13 22

RODO ? a potem wszyscy płacą za leczenie tych "odpornych", taki "trynd" , podobnie tych co w klapkach na Giewont , tych co to na stoku łamią wszystko co można etc etc 10:53, 30.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xD? xD?

1 16

Przeczytaj wszystko o RODO bardzo dokładnie i zapoznaj się z przepisami itp.
A druga sprawa nikt nie płaci za leczenie odpornych a za "uodparnianie" naszego społeczeństwa a jako że środowisko *%#)!& i idiotyzmu anty szczepionkowców się szerzy, nasze pokolenir nasze dzieci może nawet jeszcze wnuki będą odporne ale już pra wnuki nie nie będą, skoro tego chcą to dobrze, przynajmniej na następne tysiąc lecie odechce się ludziom *%#)!& pomysłów, które wybiją połowę ludzkości zwykłym katarem 11:05, 30.08.2018


Myśleć trzeba, a nieMyśleć trzeba, a nie

17 1

Czy Ty się doszczepiasz regularnie? Czy Twoja rodzina jest zaszczepiona na pneumokoki, HiB i inne aktualnie obowiązujące szczepienia z kalendarza szczepień? Jeśli nie, to nie masz odporności na choroby tak jak i imigranci zarobkowi z Ukrainy. Odporność poszczepienna to max 5-10 lat. Jesteś takim samym zagrożeniem jak dzieci nieszczepione, a nawet większym. 13:18, 30.08.2018


Szczepic Szczepic

10 23

Chodzi o procentowość dzieci szczepionych i nieszczepionych w naszym powiecie. Takie dane musi posiadać i ujawnić sanepid i żadne RODO tego nie zabrania. 11:33, 30.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fantfant

12 33

nie szczepionych powinno obowiązywać płatne nauczanie indywidualne w swoim domu 11:38, 30.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

14 3

@fant tobie chyba szczepionki zaszkodziły? 19:27, 30.08.2018


SunSun

5 2

A to samo dotyczy palaczy i alkoholików! Dlaczego z naszych pieniędzy maja sie leczyć jak sami na własne życzenie sie trują?! 20:08, 01.09.2018


SzczerySzczery

34 6

A to ciekawe, nie wiem w czym problem. Rozumiem, że szczepione przecież nie zachorują. Więc w czym problem? A jeśli zachorują to na kit ta szczepionka? Tak na logikę. 11:40, 30.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gggg

0 13

Ale brednie... Niby kto daje 100% pewności? 12:48, 30.08.2018


KomentatorKomentator

7 6

Skuteczność szczepionek sięga rzędu 85-99% (mniej więcej). Jeżeli mamy odpowiednio wysoki odsetek zaszczepionych to natężenie patogenu jest na tyle małe, że drastycznie maleje szansa na zachorowanie.

W ten sposób chronione są niektóre grupy ryzyka, których nie można szczepić (np. 0dzieci chore autoimmunologicznie).

Nie wiem też czy w przypadku najgroźniejszych chorób, tych z kategorii egzotycznych nazw, co kiedyś zapełniały cmentarze małymi i większymi trumnami nie zachodzi ryzyko nawrotu epidemii wskutek mutacji choroby, wykształcenia się nowej odmiany choroby - ale z tym tutaj pewien nie jestem.

Tam było więcej czynników, ale przykładowo w XIX wiecznych Niemczech co drugie dziecko nie dożywało pełnoletności.
Z 10 najbardziej śmiercionośnych chorób XIX wieku w USA co najmniej kilka zanikło, w cywilizowanych częściach świata się na nie już nie umiera. Ale patogeny istnieją. W perspektywie historycznej epidemie kiedyś powrócą. 17:03, 30.08.2018


Pytanie do p. DudyPytanie do p. Dudy

36 4

Zatem rozumiem, że Pan się doszczepia? Odporność po szczepieniu na odrę, świnkę i różyczkę utrzymuje się do 10 lat zazwyczaj, krztuśca chyba podobnie. W takim razie to wszystkie nieszczepione osoby po 20 roku życia są takim samym zagrożeniem dla społeczeństwa jak nieszczepione dzieci. A ponadto dorośli gorzej z znoszą odrę niż dzieci. Zatem radzę też zająć się tematem czy wszyscy radni i pan burmistrz się doszczepili.. no i obowiązkowo rodzice , którzy boją się zagrożenia ze strony nieszczepionych dzieci. Wychowawczynie przedszkolne też powinny mieć w takim razie obowiązkowe szczepienia. Bo nie tylko dzieci nieszczepione, ale i dorośli są takim samym zagrożeniem. Zwłaszcza ci pracujący z dziećmi czy Ukraińcami. I tym tematem też warto byłoby się na sesji zająć. 13:09, 30.08.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MyślącyMyślący

13 1

No i oczywiste jest to, że każdy pracujacy u nas Ukrainiec też obowiązkowo powinien być zaszczepiony. A wszyscy czepiają się tylko dzieci 13:13, 30.08.2018


Igła Igła

3 16

Następny, co pojadł wszystkie rozumy. Idź do lekarza, niech cię uświadomi w sprawie szczepień, bo aż żal czytać. 15:01, 30.08.2018


IgłaIgła

2 13

Widziałeś chorego 20 latka na krztusiec? Być może. A widziałeś chorego noworodka na krztusiec, który zaraził się od nieszczepionego dziecka? Pewnie nie, bo taki malec ma małe szanse na powrót do zdrowia. 15:04, 30.08.2018


Do IgłaDo Igła

17 0

A widziałeś/aś dziecko, które zaraziło się krztuścem od SZCZEPIONEGO dziecka? Tak, jest to możliwe, gdyż szczepionka refundowana DTP krztusiec tężec błonica to szczepionka "żywa". I jak można stwierdzić czy dziecko zaraziło się od osoby zaszczepionej lub nie? Przecież żadna instytucja takiej statystyki nie prowadzi. Wszystko to tylko straszaki medialne dla naiwnych, tak jak rzekome epidemie odry, krztuśca i gruźlicy w Czechach czy na Ukrainie, które ichniejsze ministerstwa zdementowały. Polecam "zaszczepić się" wiedzą o szczepieniach. To nie boli. 18:34, 30.08.2018


KatarzynaaKatarzynaa

33 10

A ciekawe czy Pan Radny zaszczepiony na wszystko, co w kalendarzu? I to nie 30-40 lat temu, tylko aktualnie. Jak taki wyrywny i tak się troszczy, to niech da przykład i pierwszy zaszczepi siebie i całą rodzinkę WSZYSTKIMI możliwymi szczepionkami. Wtedy powinien czuć się zdrowy i bezpieczny. 13:14, 30.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

IgłaIgła

5 23

A ty rozumiesz, po co są szczepienia i dlaczego wykonuje się je po urodzeniu, bądź w pierwszych miesiącach życia, czy oderwałaś się od garów i piszesz bzdury z nudów? 14:59, 30.08.2018


KatarzynaaKatarzynaa

22 3

No proszę mnie uświadomić po co się szczepi zaraz po urodzeniu na WZW B, którym można zarazić się przez brudną igłę albo seks bez zabezpieczeń? Albo po co się szczepi noworodki na gruźlicę kości, bardzo rzadko spotykaną chorobę? (szczepionka BCG nie chroni przed najbardziej powszechną gruźlicą płuc) I czy odporność poszczepienna występuje natychmiast po ukłuciu? I dlaczego szczepi się niemowlęta, które jeszcze mają nieukształtowany układ immunologiczny i bardzo łatwo można go naruszyć niepotrzebnymi interwencjami med? 18:14, 30.08.2018


JackJack

3 21

Dla wyjaśnienia nie jestem "antyszczepionkowcem", raczej bliżej mi do obowiązku szczepienia pod rygorem odpowiedzialności karno-finansowej. 13:28, 30.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

16 1

czy w tym kraju jest przymus (obowiązek) przyjmowania leków? poza osobami ubezwłasnowolnionymi?NIE - więc o jakiej odpowiedzialności karno-finansowej piszesz? 14:25, 30.08.2018


KibKib

10 25

Odebrać 500+ tym u których brak szczepień i po miesiącu nie będzie takich przypadków 14:24, 30.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

500+500+

17 2

Przypuszczam, że ci, co biorą 500+ bez zastanowienia się skąd rząd na to pieniądze bierze, szczepią swoje dzieci. Oczywiście nie zagłębiając się w temat.
Działa to na zasadzie: sąsiadka szczepi, koleżanka szczepi to i ja szczepię.
Ludzie boją się wykluczenia ze społeczności.
Podobnie jest z podejściem ludzi do tematu chrztu. Tak trzeba, bo co inni powiedzą... Ciężkie jest życie w małych miejscowościach. Powinniśmy umieć uszanować odmienne poglądy ludzi. 17:02, 30.08.2018


5 0

pan bóg jak chce kogoś ukarać podobno najpierw odbiera rozum @Kib 19:49, 31.08.2018


JanekJanek

8 18

Dlaczego sprawę o której mówi cała Polska sprowadzacie do ataków personalnych na człowieka który poruszył problem który dotyczy nas i naszych dzieci.Stop hejtowi! 17:32, 30.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BiskupianBiskupian

25 6

Każdy wolny człowiek ma prawo do samostanowienia o sobie i własnych dzieciach. Weź się pan za robotę zamiast wymyślać takie *%#)!& 17:55, 30.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Fotopstryczek Fotopstryczek

20 4

Pani P.W. jak chce zacząć startować na burmistrza to może by przemyślała pójście do stylistki? Bo to coś na głowie wyglada co najmniej dziwnie... 21:20, 30.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gość gość

0 0

popieram 08:24, 01.09.2018


Igła Igła

6 21

Tak czy siak, wszyscy, którzy bredzą o jakimś urojonym prawie do decydowania o nieszczepieniu ( o tym może decydować jedynie lekarz) powinni mieć kneblowane usta. Każdy, kto głupotą i ignorancją przyczynia się do obniżenia poziomu wyszczepialności, a tym samym przyczynia się do wzrostu zachorwalności na choroby do tej pory będące w odwrocie, powinien otrzymać baty na gołą skórę.,, Żeby w 21 wieku takie brednie o jakichś szczepionkach na gruźlicę kości powtarzać, trzeba się w głowę stuknąć. Poczytać trochę o odporności populacyjnej, zapoznać się z historią epidemii i przeanalizować, jak szczepienia wpłynęły na śmiertelność, a potem się wymądrzać. A najlepiej gadać o tym, o czym ma się wiedzę, a nie przepraszam. Teraz to każdy pan doktor! 21:41, 30.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ha ha haHa ha ha

13 0

Polecam poczytać ulotki od szczepionek. Tam jest dokładnie napisane przeciwko jakim chorobom są :) Przyjemnej lektury! 22:41, 30.08.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


StopStop

3 9

Stop heitowi czasas!! 22:58, 30.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dondon

4 17

ci co są samostanowić o sobie i o swoich dzieciach w wolnym kraju powinni się do USA przenieść tam wszystkie usługi medyczne są płatne, ciekawe co by tam zrobili 11:30, 31.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SunSun

2 1

Alkoholików i palaczy tez tam wyślij.. dlaczego maja sie leczyć za nasze pieniądze jeśli na własne życzenie sie trują.. 08:40, 02.09.2018


normalny normalny

14 3

niech sam siebie sprawdzi co go to interesuje niech się zajmie ważnymi sprawami a nie *%#)!& 15:05, 31.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RodoRodo

21 4

Niechaj gość zajmie się ważnymi sprawami dla gminy Ciekawe czy ma pojęcie co wchodzi w skład szczepionki Myślę że nie ma zielonego pojęcia o tej sprawie
16:14, 31.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChemikChemik

11 0

Ciekawe czy wie, że szczepionka na odrę, świnkę i różyczkę produkowana jest na fibroblastach płucnych dziecka abortowanego? Czy wie, że dzieciom wstrzykuje się w niej rakotworczy glifosat, pestycyd, główny roundupu? Nie neguję roli szczepień dla odporności zbiorowej, ale gdyby szczepionki były w pełni bezpieczne, to nie byłoby tylu przeciwników i niepotrzebny byłby przymus szczepień. Każdy rodzic chce dla dziecka jak najlepiej i kalkuluje ryzyko powikłań po ewentualnej chorobie, która kiedyś była zwykłą chorobą wieku dziecięcego z ryzykiem wszczepienia "śmieci" do organizmu i powikłaniami poszczepiennymi. Stąd powinno być prawo wyboru. Dla każdego rodzica jego dziecko jest najważniejsze. Społeczeństwo i jego odporność nie zwrócą ci zdrowia czy życia dziecka, które zachorowało czy zmarło w wyniku powikłań poszczepiennych, o czym lekarze niechętnie mówią. Jest to temat kontrowersyjny, bo rzeczywiście zal dzieci które nie mogą być szczepione, ale tu również dorośli, bo większość z nich się nie doszczepia, są sporym zagrożeniem. A swoją drogą, skoro brak szczepień jest taki straszny i śmiertelny to zastanawia mnie jak to możliwe, że ludzkość tyle tysięcy lat przetrwała? 10:00, 01.09.2018


gość gość

14 1

do jakiej pracy co pan opowiadasz w Krobi jest bardzo mało firm bo gmina jest nie przyjazna biznesowi najwyższe podatki w regionie brak strefy przemysłowej kadra kierownicza w gminie tylko kawę popijają jak zwykły obywatel chciałby się coś dowiedzieć obojętnie w jakiej dziedzinie to oni nigdy nic nie wiedzą 08:22, 01.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

19 0

Żaden lekarz nie odpowiada w jakikolwiek sposób jeśli u dziecka wystąpi NOP, co najgorsze wiekszosc lekarzy nie uznaje NOPu choc nawet producent określa NOP w ulotce.. dlaczego zatem ma decydować o szczepieniu? Juz nie wspomnę o tym, że nijak sie maja statystyki NOPów.. Gdzie fundusz dla dzieci poszkodowanych właśnie przez szczepienia? Czy zanim dziecko zostanie zaszczepione robi sie badania aby wykluczyć chorobę, która jest lub może byc przeciwwskazaniem do szczepienia? Niestety nie, juz w zaledwie godzinę po urodzeniu dziecko dostaje pierwsza dawkę.. chyba ze jest wcześniakiem to proces sie delikatnie wydłuża.. temat rzeka.. niech każdy dedykuje za siebie i swoje dzieci.. 21:55, 01.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

11 2

Tylko dzieci przedszkolne zarażają? Może należałoby sie zainteresować wyszczepialnoscia wśród dorosłych?
22:37, 01.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość Gość

6 1

No właśnie, co z dorosłymi? Szczepienia przeciw odrze testowo zaczęto stosowac dopiero w latach 70-tych. Nie wszyscy załapali sie na nie załapali.. 08:18, 02.09.2018


Za ?Chemik?Za ?Chemik?

13 0

?Ciekawe czy wie, że szczepionka na odrę, świnkę i różyczkę produkowana jest na fibroblastach płucnych dziecka abortowanego? Czy wie, że dzieciom wstrzykuje się w niej rakotworczy glifosat, pestycyd, główny roundupu? Nie neguję roli szczepień dla odporności zbiorowej, ale gdyby szczepionki były w pełni bezpieczne, to nie byłoby tylu przeciwników i niepotrzebny byłby przymus szczepień. Każdy rodzic chce dla dziecka jak najlepiej i kalkuluje ryzyko powikłań po ewentualnej chorobie, która kiedyś była zwykłą chorobą wieku dziecięcego z ryzykiem wszczepienia "śmieci" do organizmu i powikłaniami poszczepiennymi. Stąd powinno być prawo wyboru. Dla każdego rodzica jego dziecko jest najważniejsze. Społeczeństwo i jego odporność nie zwrócą ci zdrowia czy życia dziecka, które zachorowało czy zmarło w wyniku powikłań poszczepiennych, o czym lekarze niechętnie mówią. Jest to temat kontrowersyjny, bo rzeczywiście zal dzieci które nie mogą być szczepione, ale tu również dorośli, bo większość z nich się nie doszczepia, są sporym zagrożeniem. A swoją drogą, skoro brak szczepień jest taki straszny i śmiertelny to zastanawia mnie jak to możliwe, że ludzkość tyle tysięcy lat przetrwała?? 08:30, 02.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zazzaz

2 16

Myślę że szczepienia to na tyle ważna rzecz że moment kiedy ich zabraknie spowoduje powrót do średniowiecza. Rozmowa na ten temat jest potrzebna bo wielu nie ma pojecia co ich brak może spowodować. 09:08, 02.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

Powrot do sredniowiecza teraz sie robi jak urabiaja ciemnote ze wsi .Dlaczego coraz wiecej przeciwnikow bo ludzie maja dostep do faktow lektury i calej prawdy.Gdzie inne kraje np.moja rodzina w Szwajcari nie zaszczepiła nigdy swoich dzieci.Sa o wiele zdrowsze odporniejsze.A tu lepiej jest osłabic społeczenstwo zastraszyc bo takimi szybciej sie kieruje / 08:03, 04.09.2018


OlaOla

10 1

Inne państwa maja wybór wielonarodowosc np.w Wielkiej Brytanii jest ryzykowna i nikt nie straszy epidemia. Rodzic decyduje o dziecku nie jest zastraszany czy obciazany finansowo. Czy jesteś za czy przeciw daj żyć innym.Jeśli się obawiasz o swoje zdrowie to się zaszczep ponoć to coś daje????. 21:43, 02.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lekarz5945 lekarz5945

0 7

Do tych ktorze sa przeciwnie szczepieniu to sa ludze zacofani co wy myslicie ze dziecku robicie dobrze a jak sie cos przydarzy to kogo bedziecie obwiniac przez tyle lat byly szczeienia tetaz odrazu ak by jakas zaraza wpadla nie bedziemy dzieici szczepic jezeli by to odemnie zalerzalo odebral bym dziecko sila i zastrzepil 16:37, 03.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GoscGosc

5 0

Cale szczescie nie zależy. W nicku to możesz być nawet profesorem :) Porównaj sobie jak wyglądał kalendarz szczepien kilkanaście a nawet kilka lat temu, a teraz (jeszcze dwadzieścia lat temu do 2r.ż. było 7 szczepien teraz jest ich 14!!). Pózniej poczytaj ulotki, skład szczepionek.. Następnie wróć do historii kiedy spadła umieralności ludzi.. niestety muszę Cię zdziwić nie przez wprowadzenie szczepien a długo, długo wcześniej,kiedy to poprawiły sie warunki sanitarne, przede wszystkim kluczowy był dostęp do czystej wody. A jeśli dalej będziesz oporny na fakty to pokaz niezależne badania, które udowadniają, ze szczepienie nie wpływa na układ nerwowy.. i publicznie przyjmij wszystkie szczepienia na raz udowadniając, ze są bezpieczne. 17:11, 03.09.2018


GośćGość

5 0

I następnym razem pin do karty zachowaj dla siebie ;) 17:13, 03.09.2018


GoscGosc

8 0

Proszę lekarza o za szczepienie się cała dawka szczepien która podaję się dziecku w 1 roku życia. W dawce takiej samej jak dostanie dziecko 2.5kg czy 5kg czy dorosły w razie potrzeby na tezec. Ta sama dawka niemowlakowi i doroslemu. 27 szczepionek niech Pan zaszczepi się w 1roku zeby nie zagrażać naszych dzieci Szczepienia które Pan dostał w wieku dziecięcym już Pana nie chronią a zagrażać może Pan jak każde dziecko W zadnym państwie nie ma takiego kalendarza szczepień i takiej nagonki. 18:48, 03.09.2018


OlaOla

6 1

Każda epidemia jest efektem rozpylenia w powietrzu znane chemitrails. W danych regionach i czasie aby nadgonic sprzedaż a jelitowke czy grypę itd. Są dowody na to. A apteki pękają bo raptem wszyscy są chorzy nawet ci co nie wychodzą z domu tylko oddychają ta chemia. 18:55, 03.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%