Zamknij

Czy zła sytuacja gostyńskiego szpitala to tylko i wyłącznie wina Narodowego Funduszu Zdrowia oraz niewydolnego państwa polskiego?

13:08, 26.05.2018 Jarosław Jędrkowiak Aktualizacja: 21:02, 26.05.2018
Skomentuj

Do błędu przyznać się jest trudno. Lepiej szukać winnych daleko od siebie, a jeszcze łatwiej oskarżać, kiedy druga strona nie może się bronić. Taką drogę, na skróty wybrał chyba starosta Robert Marcinkowski, obarczając winą za złą sytuację szpitala Narodowy Fundusz Zdrowia i państwo polskie. Na reakcję NFZ w Poznaniu nie trzeba było długo czekać. Z naszą redakcją skontaktowali się przedstawiciele wielkopolskiego oddziału i odpowiedzieli na zarzuty.

Czy zła sytuacja gostyńskiego szpitala to tylko i wyłącznie wina Narodowego Funduszu Zdrowia oraz niewydolnego państwa polskiego? Przekonany o tym jest starosta Robert Marcinkowski, który podczas dyskusji na posiedzeniu komisji rewizyjnej 16 maja próbował w ten sposób wytłumaczyć złą sytuację szpitala. - Państwo polskie jest niewydolne w zakresie ochrony zdrowia. Rynek przerósł ofertę składaną przez monopolistę, jakim jest NFZ i jeśli sami tej sytuacji nie poprawimy, to nie możemy oczekiwać tego, że szpital będzie się rozwijał. Albo powiat w to zaingeruje i pewnie taką propozycję będziemy państwu składać, albo będziemy zmuszeni obserwować odpływ lekarzy z gostyńskiego szpitala czy w ogóle odpływ możliwości rozwojowych - mówił starosta Robert Marcinkowski.

Kilka dni po publikacji z naszą redakcją skontaktował się Jacek Bartkowiak z biura prasowego WOW NFZ w Poznaniu, który ustosunkował się do tej wypowiedzi. - W związku z opublikowanym na portalu gostyn24.pl artykułem „W 2018 roku nastąpi pogłębienie straty i zwiększenie zadłużenia szpitala” i przedstawionymi w nim wypowiedziami starosty Roberta Marcinkowskiego wyjaśniamy - napisał we wstępie Jacek Bartkowiak z Biura Prasowego WOW NFZ w Poznaniu, po czym przedstawił w kilku punktach, co na ten temat myśli. Z jego wypowiedzi wynika, że starosta posunął się za daleko, a jego ocena jest niesprawiedliwa. Przedstawiciel biura prasowego NFZ zauważa, że w Wielkopolsce z powodzeniem funkcjonują podobnej wielkości szpitale, które mają znacznie lepszą sytuację finansową i są w stanie samodzielnie inwestować w nowy sprzęt. Zauważa również, że na obecne zadłużenie szpitala wpływ mógł mieć także sposób zarządzania i nadzoru nad placówką. To jednak nie koniec. Jacek Bartkowiak z NFZ wskazuje, że gostyński szpital jako jeden z zaledwie kilku spośród 49 szpitali wielkopolskich, zakwalifikowanych do „sieci” nie wykonał ryczałtu w ostatnim kwartale ubiegłego roku, dlatego stracił 190 tys. złotych ryczałtu, co z pewnością nie poprawiło jego kondycji finansowej. Całą treść pisma prezentujemy poniżej.

W związku z opublikowanym na portalu gostyn24.pl artykułem „W 2018 roku nastąpi pogłębienie straty i zwiększenie zadłużenia szpitala” i przedstawionymi w nim wypowiedziami starosty Roberta Marcinkowskiego wyjaśniamy:

Sytuacja finansowa SP ZOZ w Gostyniu jest pochodną wielu czynników, jak w każdej sytuacji związanych z zarządzaniem szpitalem w minionych latach, jak i nadzorem właścicielskim.

Zrzucanie winy za obecną sytuację szpitala i wielomilonowe zobowiązania na politykę państwa w zakresie ochrony zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia nie powinno być przyjmowane bezkrytycznie: duża część podobnej wielkości szpitali powiatowych w Wielkopolsce znajduje się w znacznie lepszej kondycji finansowej, wykonuje kontrakt z NFZ i jest w stanie inwestować w nowy sprzęt medyczny.

SP ZOZ w Gostyniu w pierwszym okresie funkcjonowania „sieci” otrzymał wzrost kontraktu o ponad 300 tys. zł. (kwartalnie 7 900 000 mln zł zamiast 7 550 000 mln zł). Poza tym szpital otrzymał również 1 150 000 zł. z budżetu państwa za niezapłacone w latach poprzednich tzw. „nadwykonania” oraz dodatkowo 52 000 zł ze środków NFZ. Niestety, jako jeden z zaledwie kilku spośród 49 szpitali wielkopolskich, zakwalifikowanych do „sieci”, SP ZOZ w Gostyniu nie wykonał ryczałtu w ostatnim kwartale ubiegłego roku i w związku z tym wartość tego ryczałtu na pierwsze półrocze 2018 musiała zostać obniżona o ponad 190 000 zł. Dodać trzeba, że NFZ uwzględnił zmniejszenie liczby pacjentów i ograniczenie przyjęć z powodu prowadzonych w szpitalu remontów, które spowodowały niewykonanie umów. W przeciwnym razie ograniczenie kontraktu byłoby jeszcze większe.

Z poważaniem
Jacek Bartkowiak, biuro prasowe WOW NFZ w Poznaniu

(Jarosław Jędrkowiak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

BolekBolek

21 7

Czas na zmiany. Jesienią będzie okazja pogonić to towarzystwo. 15:13, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ile możnaile można

12 15

Dajcie spokój z tymi atakami. To staje się żałosne. 15:22, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co1co1

17 6

zawsze mówił że to nie on tylko kto inny, ale jak sukces to tylko dzięki jego zdolnością paranoja
15:23, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

swójswój

20 8

Gdzie ty tu widzisz ataki? To już NFZ też kłamie i atakuje starostę? A może to kur... on bez przerwy mówi nieprawdę? Bo jak na razie to i G24 i w sądzie przegrywa sprawi i teraz NFZ sugeruje że chłopina szybciej mówi niż myśli. Weź się zastanów zamiast bezwarunkowo lizać d... 16:01, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przypominamprzypominam

8 14

Wykonanie kontraktu musiało być mniejsze pod koniec roku, bo było wymieniane ogrzewanie i okna. A może NFZ chciałby leczyć ludzi przy takich remontach? Starosta ma rację i nawet lekarze rezydenci mówili, że na służbę zdrowia Państwo daje za mało. 16:13, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do mieszkancowDo mieszkancow

13 16

Nie znam drugiego medium w Polsce tak zaangażowane w politykę. Jesteście G24 niesamowici w swoich atakach. I może nawet wygracie te walkę ale czy na pewno o to chodzi. Czy chodzi Wam o lepszy szpital, lepszy powiat, lepsze drogi czy tylko o władzę. Przecież nie macie kompletnie żadnego pomysłu, nie macie nic do zaoferowania. Liczycie że wygracie wybory i jakoś to będzie i rzeczywiście będzie jakoś. Oczywiście Marcinkowski i skw czy jak się tam oni nazywają oraz PSL popełnia błędy ale wiele rzeczy nie zależy od nich. Ludzie uważajcie. Nie wierzcie we wszystko co na tym portalu piszą bo pewne kwestie interpretuja tutejszy dziennikarze jakoś jednostronnie. Nie dajcie się też nabrać na to że ktoś nowy przyjdzie i będzie nagle cudownie. 16:23, 26.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaśJaś

2 4

Przestań się podlizywać i udawać naiwniaka. 16:34, 26.05.2018


pacjentpacjent

15 5

No jak się wymienia ogrzewanie jesienią i przedłuża do zimy to trzeba się liczyć , że będzie zimno :) To własnie pokazuje znajomość tematu i absolutny brak odpowiedzialności za pacjentów, którzy musieli przez to marznąć. Czy ktoś w domu wymienia ogrzewanie zimą? Może przypomnij jeszcze o oknach, bo pewnie nie wszyscy wiedzą, jak spartaczono robotę. A oto słowa byłego dyrektora do elka.pl, który ponoć wszystko skrupulatnie nadzorował

"Każdy remont na terenie szpitala jest uciążliwy dla pracowników i pacjentów, ale szpital musi pracować - zaznacza Piotr Miadziołko, dyrektor SP ZOZ w Gostyniu - Nie zamykamy całkowicie oddziałów, pewne planowe zabiegi zostały przesunięte w czasie, codziennie mamy kontakt z wykonawcą, aby wiedzieć, w jakich salach będą wymieniane okna i gdzie będą pracować - zaznacza. 16:31, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xx

20 9

Polecam Fakty Powiatowe i pozostałe lokalne dupowłazy. I nie schodź z tematu bo to nie jest artykuł o G24 tylko o tym, co NFZ myśli o wypocinach Marcinkowskiego. Wstyd! 16:37, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

20 7

Za każdym razem gdy pojawia się artykuł pokazujący to co niektórzy chcieliby ukryć pojawiają sie te same epitety wobec G24. Jesli tak jest to niech starosta idzie do sądu i zażąda sprostowania lub odszczekania wszystkiego. A zapomniałem już raz poszedł i dwa razy przegrał, pewnie dlatego jego zwolennicy ( a może on sam?) wolą anonimowe komentarze. To się nazywa odwaga cywilna. Brawo wy! 16:46, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasakasa

14 17

O nastawieniu G24 powszechnie wiadomo. Atakowanie Marcinkowskiego i laurki dla Kulaka. Nic w ten sposób nie pomagacie tylko mieszacie robiąc swoją politykę. Tymczasem NFZ nie raz oszczędza kasę kosztem pacjentów, państwo potrzebuje na 500plus i potem brakuje na leczenie. W temacie NFZ popieram Starostę w 100% 17:28, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WEZYRWEZYR

14 9

Taaak, akurat rzecznik prasowy NFZ przeczytał artykuł na G24 i skontaktował się z redakcją. Chyba redakcja z nim.... 18:04, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olaaolaa

10 1

a co się stało z tymi pieniędzmi za nadwykonania ? 18:30, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dnodno

15 9

Bezstronność portalu staje się powoli legendą. Tak stronniczego artykułu nawet nie daje się strawić. Nocnikarstwo... 19:25, 26.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

puk pukpuk puk

4 3

Pewnie dlatego maja najwieksza ogladalnosc w tym powiecie :) 20:05, 26.05.2018


sanplussanplus

17 11

Ten portal powinien nazywać się TRYBUNA24. Dla młodszych czytelników - była kiedyś gazeta trybuna ludu która głosiła racje jedynie słusznej partii. Tutaj naczelny nie ma pojęcia o marketingu politycznym, robi krecią robotę, strzela sobie w kolano i mocno się zdziwi jak się nie załapie do rady powiatu. 19:29, 26.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mimimimi

4 3

To czego sie tak boisz? heh 19:51, 26.05.2018


zzzzzzzz

13 7

drodzy fani starosty
pretensje do nfz. nie odwracajcie uwagi od problemu jakim jest opinia rzecznika na temat szpitala. nikt nie jest *%#)!& to juz nie lata 90-te ze byle urzedniczyna mogl mowic co chcial. oprocz was ludzie dobrze rozumieja o co tu chodzi. to nfz zarzuca marcinkowskiemu sie wybiela nie g24. wiem ze za waszych czasow zamiatanie spraw pod dywan to normalka ale jesien juz blisko o czym dobrze wiecie bo dostaliscie *%#)!& po tym artykule 19:47, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolegakolega

16 6

Robert , na Ciebie już czas .. Moze Filtron albo Netbox , potrzebują pracowników. 19:51, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Vulis kamrot43Vulis kamrot43

16 5

Widze robert ze piszesz duzo o sobie wstyd czleku wez sie za siebie i odejdz z tego stolka bo sam widzisz ze rozwalasz wszystko a idziuesz w zaparte i oczerniasz innych te opinie ktore tu czytam to napewno wszystkie twoje kto by cie popieral jak rozwalasz wszystko 19:52, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lewowowylewowowy

11 5

Robert czy ty myslisz wogule/ ALE idziesz w zaparte napewno sie juz cieszysz ze wybory blisko bo po tych wyborach wszystkie ttroski cie opuszcza mam nadz ze tak bedzie 20:02, 26.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

słownik ortograficznsłownik ortograficzn

0 0

"W ogóle" 20:52, 26.05.2018


ewaewa

10 6

zbigniew albo jerzy kulak na staorste i rozwiaza wszystkie problemy gostynskiego szpitala 21:11, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do kolegado kolega

8 5

Jerzy Kulak jest po zarządzaniu produkcją to spokojnie znajdzie zatrudnienie u Giermaziaka 21:25, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

konfiturakonfitura

9 5

malina zawsze jest tam gdzie dyskusja. nikt nie chce z nim gsdac w realu to tu sie spuszcza. ciekawe czy robert mu za to placi? 21:33, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomediaKomedia

8 6

Powiem krotko,kilka lat twmu CHLOPCY zabrali sie do rzadzenia i tak to jakoś wychodzi.Ale skąd maja brac wzory jak patrzą na GORE,która robi to co robi? Teraz znowu przed wyborami rzuci LUDOWI jakieś kesy i bedzie bez zmian.Ja mam to głęboko.....(przepraszam) ale nie takiej Ojczyzny sie spodziewałem.Powtarzam raz jeszcze CHLOPCY nie bierzcie wzorów z GOry". 22:11, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca Wyborca

8 6

Żałośnie wyglądasz starosto. 22:48, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popieram Starostępopieram Starostę

8 11

Starosta jest spoko, dużo robi dobrego, a portal jedzie na atakowaniu aż się czytać nie chce. 23:15, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

strach się bać strach się bać

3 3

Dlaczego mam wrażenie , że w tej wyborczej kampanii poleje się ,nie dosłownie, ale sporo krwi. Po kampanii nikt z nikim nie będzie już rozmawiał nie mówiąc o jakiejkolwiek współpracy. Skoro na 6 miesięcy przed wyborami niektórzy zaczynają zachowywać się jak szaleńcy, to co zobaczymy w końcówce wyborczej ? Przecież można z godnością,normalnie,po ludzku, stanowisko to nie jest wszystko . Chyba zdrowie,rodzina,przyjaciele,normalne relacje z ludźmi to ważniejsze niż złość,oszczerstwa i szukanie haka za każda cenę . Wiem ,że to takie bajdurzenie ,bo dla stanowiska w politycznym zacietrzewieniu ,ludzie zrobią wiele i każda metoda będzie dobra. Tylko co po wyborach?Gdy dodam do tego tzw weekendy z komentarzami niezrównoważonej osoby, to widzę czarno naszą lokalną małą ojczyznę .I to martwi i zastanawia. 07:08, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

socjologsocjolog

8 5

Zauważyłem taką rzecz, ciekawe czy się ze mną zgodzicie. Z chwilą gdy ukazuje się artykuł kompromitujący starostę i jego wypowiedzi zaraz pojawiają się wpisy że to polityczne jakieś udowadniania, że on tyle robi, a portal go atakuje itd. A przecież z pewnymi rzeczami nie da się dyskutować tutaj. Jeśli portal nakłamał i np. wymyślił sobie wypowiedz przedstawiciela NFZ to Pan Marcinkowski za chwilę go zmiażdży i zażąda odszkodowania, zwłaszcza teraz przed wyborami gdzie ważą się jego losy. Problem w tym, że starosta tylko raz poszedł ze skarga do sadu i przegrał w jednej i drugiej instancji. Co to oznacza? Moim zdaniem wszystkie te komentarze typu portal zły, trybuna ludu i podobne inwektywy są wyssane z palca i stanowią zasłonę dymną przed problemem wizerunkowym pana starosty, który po takiej wpadce traci zaufanie. Jeszcze ze dwie takie wpadki i może miec poważny problem w wyborach, bo ludzie pamiętają raczej te złe rzeczy niż te dobre. Ja w każdym razie nie wierzę w przypadki. 07:32, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarojaro

10 5

Czyli wygląda to tak. Pan starosta za zła sytuację w szpitalu obarczył wyłącznie NFZ i państwo polskie, co nie jest prawdą, chociaż trudno nie zgodzić się z tym, że system jest niewydolny. Z drugiej strony NFZ odpisuje, że są szpitale podobnej wielkości, które dają sobie radę działając w tym samym systemie i w tym samym NFZ. A więc odbił piłeczkę i z pewnością wie co mówi. Pytanie czy starosta też wie co mówi czy może mówi co wie? Bo do niedawna byliśmy przekonywani, że szpital ma się dobrze, a tylko Gostyn24 go atakuje. Dzisiaj wychodzi że jednak pisali prawdę więc nie rozumiem niektórych wpisów. To znaczy ja je rozumiem i podejrzewam kto je pisze, ale ciągle brakuje mi odpowiedzi kto za ten syf odpowiada? 08:19, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fundusz zdrowiafundusz zdrowia

6 7

NFZ nie daje tyle pieniędzy ile potrzebują szpitale i jest tak w całej Polsce. Wystarczy trochę poczytać. W słowach starosty jest wiele prawdy, więc nie rozumiem po co robić z tego zamieszanie. Chyba że w celach politycznych co w tym portalu już nie dziwi. 09:09, 27.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onon

5 3

To jak wytłumaczyć, że inne szpitale dają sobie radę? *%#)!& w banie. Trzeba tylko umiec zarządzać, a nie o tym tylko gadać 09:44, 27.05.2018


zdumionyzdumiony

6 4

po 1.jesli radny opozycyjny jest wlascielem portalu to jakos artykulow musi tak wygladac.
po2.jesli dobrze pamietam kilka lat temu szpital wygral kontrakt na RAT MED ,ale jakis urzednik NFZ gdzies popelnil blad i nie doliczyl pkt przez co kontrakt dostal sie w inne rece dla mnie to jasny sygnal-nie traktuje NFZ jak wyroczni, wrecz odwrtoenie NIE UFAM IM
po3.byl manager wybrany przez powiat najlepszy kandydat w danym momencie, jest nowa manager i zmian nie ma bo nie ma.szpital jest stary energochlonny nie ma szans na wyjscie z bagna czy to dowodzi powiatem pan X czy pan Y
po4.kilkanascie lat temu byl pomysl na budowe szpitala nowego ,energoszczednego,gdzies na opolotkach miasta i radni spekali a to byc moze byla wtedy szansa dla nas mieszkancow, a wtedy marcinkowski mial 15 lat i tez ponosi za to wine?
reasumujac -nie oceniam czy RM robi dobrze walczac by szpital zostal w gostyniu czy lepiej zamknac go. wielu z was mysli naiwnie ze co tam w razie co podjade do leszna czy sremu, tylko jak sie okaze ze tam jedziecie nie sami ale pol tysiaca mieszkancow powiatu gostynskiego to wam sie oczy otworza 09:23, 27.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wcale nie zdumionawcale nie zdumiona

0 0

Wielu pacjentów już teraz wybiera szpitale w Lesznie, Śremie , Rawiczu, Kościanie ,Wschowie ,Krotoszynie ,czasami nawet w Poznaniu. Chyba dawno nie korzystałeś z gostyńskiego szpitala ,szczególnie atrakcyjny był w nim pobyt w czasie jesienno-zimowego remontu i wymiana okien . Byłam ,widziałam i czułam na własnej skórze . 10:01, 27.05.2018


znawca tematuznawca tematu

5 5

Dwa punkty, po których widać, że nie masz pojęcia co się dzieje. 1 Właściciel portalu od 4 lat nie jest radnym, bo zrezygnował z tego co wiem na własne życzenie. 2 Nigdy nie było oficjalnej propozycji budowy nowego szpitala. Pojawiła się ona w głowach gminnych radnych z Gostynia, których już nie ma bo jeden okazał się kłamca lustracyjnym a drugi zrezygnował z kandydowania. Wczesniej był za to pomysł na jego rozbudowę. Gdzieś nawet są plany, ale obecne władze wolały wpuścić na teren szpitala prywatną firmę nefrologiczna, żeby zarabiała kasę. Widać to było dla nich lepsze. 3 Jeśli kontrakt na ratownictwo został sfałszowany lub przeprowadzony nieprawidłowo to dlaczego szpital nie dostał grosza odszkodowania a ktoś kto to zrobił nie poszedł siedzieć? 5. Twój menadżer został przywieziony w teczce bez konkursu. Przez 10 lat zadłużył szpital na jakieś 10 milionów i było o tym wiadomo od dawna ale niestety władze jak długo mogły ukrywały ten fakt aż mleko się rozlało i teraz jest płacz i pisanie komentarzy. Dowiedz się najpierw wszystkiego a potem pisz komentarze 09:41, 27.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziekuje znawcodziekuje znawco

2 2

dla mnie jako budowlanca nie ma znaczenia czy pomysl byl pana X czy pana Y-nowe to nowe a pudrowanie syfow za mln zloty jak sie juz zaczelo to trzeba w to brnac i gdyby dzis starosta wpadl na pomysl budowy nowego jako pierwszy byc krzyczal ze juz tyle kasy wlozono i nie mozna tego zmarnowac.rozbudowa? zartujesz tylko w gore by mozna pojsc nie wiem czy obecne sciany i stropy by to uniosly a o parkingach nie wspomne. mnie pytasz dlaczego ktos nie siedzi a ktos nie dostaje odszkodowania? nie jestem samobojca by sie tu wypowiadac o rzetelnosci NFZu i polskiego sadownictwa ale pamietam doskonale ze odwolania ze szpitala poszlo i szpitalowi przyznano racje...dziwi mnie ze tego nie pamietasz. to nie jest moj manager wbrew temu co piszesz, dawno bym go pogodnil na miejscu powiatu, ale wiem doskonale ze kazdy inny zadluzalby tak samo, gdyz jak juz napsialem szpital jest nieergonomiczny i energochlonny.a co do rezygnacji z funkcji radnego, przyjaznie nie koncza sie razem z funkcja moze tego jeszcze nie rozumiesz kiedys dojrzejesz.a twoj argument ze nigdy nie bylo oficjalnej propozycji budowy nowego szpitala jest smieszny-za kulisami czasami powstaja najlepsze pomysly, basenu tez kiedys nie mielismy oficjalnie w planach tylko bylo gdybanie.pozdrawiam 10:28, 27.05.2018


BogdankiBogdanki

2 2

Kazimierczak to chyba tylko jako wątpliwa ozdoba bo merytoryka już dawno nie słyszałem 10:19, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

socjolog 2socjolog 2

5 6

Zauważalna jest bardzo ciekawa zasada. Portal niemal wyłącznie koncentruje się na atakowaniu, pomijając kwestie, które są ważne i pozytywne w pracy Starosty. Powiat buduje nową szkołą - informacji mało albo brak. Powiat buduje nowe ścieżki rowerowe - informacji niewiele. Powiat przeprowadza spore inwestycje w szpitalu - pisze się o czymś innym. Jeśli chcecie być rzetelnym medium musicie zmienić styl. Ludzie przestają wierzyć w propagandowe przekazy. A Starosta naprawdę dużo dla powiatu zrobił. Tyle w temacie. 10:34, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

redakcjaredakcja

6 5

Szanowny socjologu2 - Powodem dla którego nie opisujemy wszystkich wydarzeń związanych z samorządem powiatowym jest postawa samego starosty i jego ludzi, którzy wybiórczo zapraszają dziennikarzy na takie spotkania, a sam Robert Marcinkowski raczej nie życzy sobie obecności G24 na powiatowych imprezach. W przeciwieństwie do innych nie mamy zamiaru na siłę ładować się tam gdzie nas nie chcą. Pozostają więc informacje, które przekazują nam mieszkańcy, a te nie zawsze bywają słodkie. Mimo to i tak sporo jest newsów związanych z powiatowo-gminnymi inwestycjami, trzeba tylko chcieć je przeczytać. Jeśli chcesz zobaczyć pismo jakie przesłał do G24 powiat, po zapytaniu dotyczącym rozbudowy szpitala zapraszam do redakcji. Może wtedy zrozumiesz. Pozdrawiamy 11:12, 27.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

keler maxkeler max

3 1

dlaczego zapraszacie do redakcji? nie mozecie tego zeskanowac wkleic skopiowac lub cokolwiek? taka pisanina ze cos mamy ale nie pokazemy? co z tego ze przyjde pokazecie jednej dwom osobom? pokazcie calemu spoleczenstwu inaczej to jest po prostu dziecinada. 11:33, 27.05.2018


..

4 1

RODO 11:53, 27.05.2018


boomboom

5 3

Przed kim się mają tłumaczyć przed anonimowym komentatorem? Jakiś żart, chyba sam nie wiesz czego oczekujesz. Próbujesz cos podważać, bo nie pasuje, że Marcinkowski dał ciała i teraz nie wiecie jak z tego wybrnąć :) 12:25, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawda boliprawda boli

5 4

No i co panie starosto? Wyszło szydło z worka? Oskarżał pan wcześniej G24 teraz NFZ i państwo polskie...kogo jeszcze pan oskarży? Nie wszystko da się zrzucić na innych, bo ludzie mają dziś internet, świadomość i wiedzę. Mogą liczyć na media które nie boją się pisać prawdy, nawet za cenę nieprzyjaznej wobec nich polityki. Może czas do spowiedzi? 18:58, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FatalFatal

4 4

Czas na dymisję panie Marcinkowski. Oby jak najszybciej 21:44, 27.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostyńGostyń

7 0

Boli was, że Starosta pomaga szpitalowi a są ludzie, którzy działają wręcz odwrotnie. Pan Marcinkowski jest uczciwym człowiekiem i nie zatuszujecie tego tanią propagandą. 22:00, 27.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zizuzizu

2 0

Do Gostyń: to miasto już się wypowiedziało co sądzi o panu Marcinkowskim 4 lata temu w wyborach :) 07:58, 28.05.2018


Super ZenonSuper Zenon

3 2

Zenon Kulak najlepszy kandydat na dyrektora szpitala wie jak go ratować 03:47, 28.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyrazy wsparciawyrazy wsparcia

0 4

Komentarz 3.47 w nocy - rano można bez kolejki , wystarczy przyjść z kimś z rodziny . 06:52, 28.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeoriaTeoria

2 3

A może malina specjalnie sieje hejt w komentarzach, bo wybory za pasem a biednego chłopca podpuszczono, że ktoś go wpiszę na listę? Ten się podjarał i po nocach nie śpi 08:32, 28.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jerzynajerzyna

1 3

Na niego nawet psy na osiedlu przestały szczekać, więc musi się gdzieś słownie onanizować. Najlepiej w sieci, gdzie wszyscy wiedzą, że to czubek, a na listę to może i pójdzie ale Szindlera :) Tez jestem pewien że wiele z tych komentarzy jest jego autorstwa. Jemu się wydaje że robi polityke, a tak naprawdę robi w gacie :) 08:47, 28.05.2018


jagodajagoda

2 3

Bierze się takiego szaleńca jak ten malina, mówi mu się, że jest fajny potem obiecuję mu się byle co, a ten robi za murzyna i się wyżywa w internecie, bo w realu słowem się nie odezwie 12:16, 28.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agrestagrest

3 1

bierze sie takiego pawloka mowi mu sie ze od tej pory nie jest juz wszechpolakiem faszysta a kosmita lewakiem i ten robi za posady co mu kaze palikociarnia jak krawcowe gostynskie 00:37, 29.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

studentstudent

2 1

przemyslawie p., macinie k., damianie p., oddaliście pawlowi m., za restauracje co za was wylozyl, albo za kampanie wyborcze na które pozyczaliscie pieniadze, i książki pożyczone??? 00:57, 29.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie student a malinaNie student a malina

0 1

paweł m. chyba już zapomniał, że prokurator nadal się nim interesuję... po "wyborczym" śmiechu warte i rozkładówce na pierwszej stronie w gazecie z czarnym paskiem na oczach, ten znowu swoje... Gostyń przeprasza za maline... lekarstwa wziąłeś i popiłeś syropem z malin? 08:24, 29.05.2018


Z troską  i niepokojZ troską i niepokoj

0 2

Godzina 0.37 i O.57 - lekarze bezradni? Czy nadmiar obowiązków politycznych nie pozwolił na wizytę? Człowieku przestań się kompromitować i nakręcać ,bo szkodzisz innym z politycznymi,normalnymi ambicjami i nadzieją na normalne życie. 07:31, 29.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

11

2 2

Marcinkowski czy Pan nie ma wstydu czy myśli Pan że ludzie z Gostynia i powiatu są gł.. ? 22:09, 29.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

normalnanormalna

3 0

Pawloki faszyzm promuja, co z tym Gostyniem??? Noze i maczety juz sa!!! Faszym tez jest!!! 15:53, 02.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolaJola

2 0

Faszysta dyrektorem w gminie wstyd dla wladzy 17:04, 02.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Goebels 24Goebels 24

1 0

niszczycie starostę aby kulaki się bardziej obławiały, co stary robił na rynku jak kostkę kładli, nie był przecież pracownikiem etatowym z gminy, od czego są konkretni ludzie, jeżeli pilnował....... 20:05, 02.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%