Zamknij
REKLAMA

No to mają dylemat...

08:11, 11.07.2018 | MiS
REKLAMA
Skomentuj

Burmistrz Gostynia Jerzy Kulak przedstawił mieszkańcom Pożegowa propozycje inwestycji wartych miliony złotych. Jedna z nich ma szansę zostać zrealizowana w najbliższych latach. O tym, który scenariusz zostanie wykonany, zadecydują jednak sami mieszkańcy.

W wyjątkowo komfortowej sytuacji znalazło się osiedle Pożegowo w Gostyniu. Mieszkańcy mogą wybrać, która inwestycja ma być u nich realizowana – budowa nowoczesnego przedszkola czy kilku nowych dróg. Mogą mieć jednak spory dylemat, bo obie propozycje przedstawione przez burmistrza brzmią bardzo kusząco.

Przedszkole wcale nie na wagę złota...
O planach budowy nowoczesnego przedszkola i żłobka na gostyńskim Pożegowie mówiono od dawna. Decyzja o jego powstaniu była pokłosiem zmiany prawa, a konkretnie obniżenia wieku dzieci objętych obowiązkiem przedszkolnym. Już w zeszłym roku gmina zainwestowała pieniądze w dokumentację i przygotowała się finansowo do realizacji tego zadania wartego 9 mln złotych. Jak wyliczono, budowa miałaby trwać 2-3 lata. Gmina nie chciała jednak tyle czekać, dlatego zagospodarowano pomieszczenia po byłej szkole muzycznej. Otwarto tam dwa odziały, kolejny ma powstać we wrześniu tego roku, a docelowo w budynku planuje się zupełnie nowe przedszkole. Gmina zamierza zagospodarować pomieszczenia, które jeszcze do niedawna zajmowali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2. - Zaczęliśmy zastanawiać się w ratuszu z niektórymi radnymi, czy ogłaszać przetarg. Skoro na dzień dzisiejszy sytuacja nie jest aż taka nagła, a te miejsca dla dzieciaków są w szkole muzycznej, to pytania jest takie: czy zaczynamy budowę (przedszkola) w tym roku? - zwrócił się do mieszkańców podczas posiedzenia rady osiedla burmistrz Jerzy Kulak.

Jeśli nie przedszkole, to... drogi
Osiedle Pożegowo w ostatnich latach bardzo się rozbudowało. Przybywa nowych domów, a co za tym idzie, także nowych mieszkańców, dla których ważną sprawą są drogi i chodniki. - Powstał pomysł, abyście to wy zdecydowali, czy gmina w najbliższych 2-3 latach ma przeznaczyć pieniądze na budowę przedszkola, czy taka sama kwota nie powinna być zainwestowana na dziewięć nowych dróg - mówił burmistrz Jerzy Kulak. Jak wyliczał włodarz gminy Gostyń, planowane na budowę przedszkola 9 mln złotych wystarczyłoby na budowę ulic: Kaczmarka, Konarzewskiego, Długoraja i Orłonia, Sienkiewicza i części Reymonta, Laurentowskiego, Zybera, Roztworowskiego. - Przez trzy lata mielibyśmy zamknięty temat tych ulic, ale nie mielibyśmy przedszkola - mówił burmistrz Jerzy Kulak. - Pomysł wybudowania większości dróg na Pożegowie brzmi bardzo atrakcyjnie, ale jak zobaczycie, to przedszkole, to też jest atrakcyjny pomysł - dodał.

Mieszkańcy dopytywali, jakie jest zapotrzebowanie na otwarcie przedszkola i żłobka. Jak zapewniał burmistrz Kulak, miejsca w nowoczesnej placówce oświatowej byłyby pełne. - Gwarantuję wam, że wolnego miejsca nie będzie, ale jak pojawi się taki duży obiekt, to trzeba mieć świadomość, że pojawią się wolne miejsca w prywatnych przedszkolach. To jest naturalne. (...) Musimy też pamiętać, że wolne pomieszczenia w szkole muzycznej nas uratowały. Po remoncie znajdzie się tam miejsce dla około 100 dzieci - tłumaczył burmistrz Jerzy Kulak.

Podczas spotkania mieszkańcy Pożegowa pytali też o to, jak długo ważna jest dokumentacja na budowę nowego przedszkola. - Wydano na nią 120 tys. zł. Z naszych pieniędzy... - przypominali mieszkańcy. Okazało się, że dokumentacja nie przepadnie. Istnieje możliwość jej aktualizacji co kilka lat, a także szansa, że w nowej perspektywie unijnej gmina otrzyma na budowę przedszkola sporą dotację. - Gdyby mieszkańcy zdecydowali, że przedszkole będzie budowane później, to na pewno będziemy wnioskować o takie dofinansowanie. Obecnie nie mamy na nie szans i jeśli zaczniemy budowę obiektu w tym roku, to całość będzie finansowana z pieniędzy gminnych - tłumaczył burmistrz Jerzy Kulak.

O swojej ostatecznej decyzji mieszkańcy Pożegowa mają poinformować podczas wrześniowego zebrania rady osiedla.

(MiS)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (30)

apostrofapostrof

11 11

Jeśli myśleć uczciwie i przyszłościowo to budować trzeba przedszkole.Pożegowo to duże osiedle i rozum nakazuje,żeby budować przedszkole.Uważam,że jedno i drugie to ważne sprawy ale w pierszej kolejności należałoby budować przedszkole.Na ten temat mówi sie już od 4o lat.Radni KOCHANI.,jak to WY decydujecie to zrobcie coś jeszcze w tej kadencji dobrego. i UCHWAŁA zadecydujcie co ma p.BURMISTRZ ZROBIĆ.Po wybudowaniu przedszkola przyjdzie czas na wspaniałe drobi. 10:42, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co lepiej ???Co lepiej ???

14 6

Drogi (9 drog ) w trzy lata I w kolejne dwa przedszkole z dofinansowaniem z uni ??? Czy przdszkole w dwa lata a drogi w kolejne 5 lat bez dofinansowania I wszystko z kasy gminy ?? Lepsza wydaje sie opcja pierwsza bo w czasie 5 lat jest wszystko I z dofinansowaniem na przedszkole czyli mniej kasy pojdzie z gminnego budzetu ???!!! 11:17, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

12 12

Proponuję budowę przedszkola. Dlaczego
1. aby nie popełnić błędu z adaptacją budynku PBR na Szkołę Podstawową nr 5 (mała, wąskie korytarze, zła lokalizacja-parking)
2. przedszkole przy Hucie nie jest własnością Gminy, jest też małe - brak szansy rozwoju, kłopot z zaparkowaniem samochodu,
3. Pożegowo bardzo się rozwija - budowa nowych domów przez młode rodziny i co za tym idzie będzie rosnąć liczba dzieci.
4. Ziemia orna, która znajduje się miedzy Starym a Nowym Pożegowem może zostać zagospodarowana bo należy do Gminy (zaprojektować przedszkole nowocześnie z dużym parkingiem i placem zabaw),
12:22, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obiecanki cacankiobiecanki cacanki

7 10

Czy władze gminy nie mówiły przypadkiem o przedszkolu na Pożegowie? Wygląda trochę jakby burmistrz chciał się wycofać zasłaniając się pytaniem mieszkańców o zdanie? A ja się pytam po co była wcześniej mowa o przedszkolu?? 14:45, 11.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HmmHmm

5 2

Przedszkole bedzie tylko pytanie czy zrobic je tylko ze srodkow gminy czy poczekac na dofinansowanie I zrobic je z dodatkowej kasy 15:29, 11.07.2018


Obiecanka Obiecanka

2 2

Co tam panie Robercie z PPP ? 15:30, 11.07.2018


Fru_s-Fru_s-

3 1

Robercie - przeczytaj jeszcze raz , na spokojnie. Wszystko masz w tekście. Nienawidzisz człowieka z którym przegrałeś. Jednak efekt jego pracy to będzie 9 nowych dróg na Pozegowie. Teraz odpowiedzmy sobie jaki jest efekt twojej pracy (PPP) . No właśnie. Takie są efekty zawiści, nienawiści i frustracji. 19:19, 11.07.2018


petropetro

7 5

A kiedy takie spotkanie będzie na osiedlu w Brzeziu, kiedy tam gmina zajmie się drogą???? 14:55, 11.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??

9 3

Nigdy. Właściciel drogi na pewno sobie sam poradzi. Bogaty jest po sprzedaży tylu gruntów. 15:29, 11.07.2018


Nie bedzieNie bedzie

6 2

Pan deweloper wam zrobi bo pewnie obiecal !!!! 15:33, 11.07.2018


jarojaro

11 10

OCZYWIŚCIE ,ŻE NAJPIERW DROGI,a później wnioskować o dofinansowanie z unii na przedszkole.Jeszcze te 5 lat damy radę wytrzymać,są jeszcze w okolicy prywatne przedszkola, a z 500+ można chyba na to kilka złoty poświęcić.
Będą drogi ,będzie więcej nowych domów,nowych mieszkańców i tym samym podatków w budżecie miasta,to chyba logiczne prawda?
Wierzę w rozsądek radnych!!!!! 15:06, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbzb

4 3

metro ! metro !! ... ;) 16:29, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PozegowoPozegowo

8 6

Osobiscie uwazam ze nalezy wybudowac przedszkole bo moja corka w okresie szkolnym jest doworzona az na wroclawska poniezaz pani dyrektor z huty zaduzo sie stawia i bierze dzieci z miasta a dzieci z pozegowa tylko do miasta a tak wiele osob pracujacych ktorzy zostawiaja dzieci pod opieka dziadkow mieli by mniej problemow z odbiorem malucha i mniej problemow z bieganiem czy zdaza to1 a2 owszem500+fajna sprawa i kazdy poswieca te pieniazki na co sie da ale nie kazdy500+otrzymuje bo ma np1 pocieche poniewaz srodki nie pozwalaja lub zdrobie na wiecej wiec ja stawiam na PRZEDSZKOLE PLAC ZABAW I NOWA SZKOLE!!!!!! 18:06, 11.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EsEs

1 1

Doworzona przez rz. Szkoda że ciebie matole nie dowieźli za młodu do szkoły. Naprawdę są jeszcze ludzie którzy nie potrafią zdania sklecić a chcą decydować o wydawaniu publicznych milionów? 19:09, 11.07.2018


EsEs

2 1

Es nigdy ci sie literka nie przekrecila nie wpisales/ wpisalas przypadkiem z pospiechu.. a ty taki taka wielce madra/y a sumienie gryzie bo jakby mozna to sam podjalbym decyJe 21:10, 11.07.2018


Do szkoły na BrzezieDo szkoły na Brzezie

1 0

Mieliby - piszemy łącznie , zdążyć - przez ż, dowożone - od dowozić. Co za głąb , jeszcze ci napisze że się spieszył i jeden błąd zrobił. Pała , pała , pała. 22:31, 11.07.2018


GostekGostek

6 5

Sprytnie: wolisz zupę czy drugie danie? Sam zdecyduj! Ja poproszę jednak pełny obiad. 19:26, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

2x2x

5 1

To zapłacisz dwa razy większe podatki - proste 21:02, 11.07.2018


widzwidz

6 5

Nie żyjemy w IX wieku,ulice powinny być oświetlone i bezpieczne, wówczas wzrasta bezpieczeństwo w tym przypadku na cały osiedlu 19:55, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XVIII wiekXVIII wiek

4 4

Powiedz to staroście gostyńskiemu któremu właśnie nie wyszedł obiecywany remont 30 km zaniedbanych dróg powiatowych (PPP) . W tym przypadku będzie niebezpiecznie w całym powiecie gostyńskim! 21:05, 11.07.2018


REKLAMA

JaaJaa

4 5

Przedszkole, dzieci rodzi się coraz więcej, a najbardziej uczęszczane ulice na nowym Pożegowie są zrobione. 22:44, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NautaNauta

3 2

Drogi. 10:52, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeataBeata

3 6

Nalezy robic drogi to oczywiste do

Przedszkoli jestw w gostyniu dosyc i ci ktorzy maja drogi wiadomo ze badacmieli to gdzies ale ciekawe fo by mowili gdyby jezdzili tyle lat po blocie czy tez by uwazali ze zaczekaja? Dlatego ich glosy nie powinny miec wogole znaczenia 12:09, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hm...Hm...

1 0

A kto kazal ci sie tam budowac?? Sama wybralas to miejsce wiec wiesz mieszkan coraz wiecej mniej gleby przezco sa potopy bo nic nie wpija danej wody z opadu deszczu 12:59, 12.07.2018


MmMm

6 2

Dyskusja bez sensu mialo byc przedszkole dawno o tym mowiono a teraz wielka afera drogi maja czas dzieci edukacja nie 13:09, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bacabaca

3 2

na osiedlu na Brzeziu niech wam dewoloper drogę zrobi a nie gmina na prywatnych grutach będzie robić drogę 20:53, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Mieszkaniec

5 2

Hahaha kto ma małe dziecko wybierze przedszkole, kto robi karierę i dzieci ma gdzieś albo już dzieci mieć nie będzie wybierze drogę. Moim zdaniem na teraz przedszkole jest ważniejsze a z czasem można stopniowo robić nowe drogi. 20:59, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzysztofkrzysztof

4 0

nurmistrzu mialo byc przedszole, kandydaci radni obiecywali! 03:45, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzysztofkrzysztof

5 1

burmistrzu, kiedy boisko na mieszka bedzie zrobione, co burmistrza radny obiecywal! 04:00, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdelaAdela

1 0

Oczywiście przedszkole jeśli mamy patrzeeć w przyszłość naszych dzieciakow.Ktoś wspomnia o budowie przedszkola w Brzeziu.Wiem,że i tam jest potrzebne tak jak wiele innych rzeczy.Ale proponuje ogłosic apel do ks.Biskupa i Proboszczów.Może to właśnie ONI by ruszylikasą i dali społeczeństwu własną pamiątkę.Nie wolno tylko brać,brać i brac.Tam sadużepieniadze o czym WIERNI a ogół nie wiedzą.Byłby to wielki czyn,że potrafi sie także coś dać ludziom,od ktorych tyle sie czerpie..Warto pomyśleć,prawda Panie Burmistrzu i Starosto(ma (ma Pan Starosta takie wejści 10:02, 15.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma PHUP "LEDER" Jarosław Jędrkowiak, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez PHUP "LEDER" Jarosław Jędrkowiak i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gostyn24.pl | Prawa zastrzeżone