Dzisiaj jest 18 Sierpnia 2017, Piątek, imieniny obchodzą:

Pępowo, dodano: 14 lutego 2017

Szkoła w Pępowie zaprzecza...

- Proszę się zająć szkołą w Pępowie, która zatrudnia do przedszkola asystentów nauczycieli nieposiadających żadnych kwalifikacji, żadnych studiów ani przygotowania pedagogicznego – z taką prośbą przez Gorącą Linię G24 zgłosił się do nas jeden z czytelników. Szkoła w Pępowie zaprzecza i przyznaje, że zatrudnia trzy osoby na etacie pomocy nauczycielskiej. Stanowisko to nie jest tożsame z etatem asystenta.

W sprawie opieki sprawowanej nad dziećmi w oddziałach przedszkolnych Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum zwrócił się do nas jeden z rodziców za pośrednictwem redakcyjnej Gorącej Linii G24. - Szkoła w Pępowie zatrudnia do przedszkola asystentów nauczycieli nieposiadających żadnych kwalifikacji, żadnych studiów ani przygotowania pedagogicznego - alarmuje rodzic.

Sprawdziliśmy więc, czy faktycznie w szkole ma miejsce sytuacja, by nadzór nad dziećmi sprawowany był przez osoby bez odpowiednich kwalifikacji. Placówka stanowczo temu zaprzecza i tłumaczy: - W oddziałach przedszkolnych pracują u nas pomoce nauczyciela zatrudnione na podstawie rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Kwalifikacje tych osób są zgodne z tym rozporządzeniem. Asystentki nauczycieli są natomiast w klasach 1-3 i są to osoby z przygotowaniem pedagogicznym – zapewnia Katarzyna Klepacka, inspektor do spraw kadr w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pępowie.

Rodzic w swoim liście do redakcji podnosi też kwestię "przebranżowienia" pracowników oddziału przedszkolnego.  - Trzy panie, które pracowały jako sprzątaczki, teraz są asystentkami nauczyciela. Ciekawe, kiedy zostaną nauczycielami? Jako rodzic nie rozumiem, jak takie osoby mają się zajmować naszymi dziećmi – czytamy w liście.

Szkoła przyznaje, że jedna z pań pracujących jako pomoc wcześniej była nauczycielem, druga pracowała jako pomoc w przedszkolu. Trzecia zaś faktycznie rozpoczynała pracę w ZSPiG jako sprzątaczka. - To o niczym nie świadczy. Pani ta posiada wykształcenie opiekuna medycznego i dla nas jest bardzo wartościowym pracownikiem na obecnym stanowisku. Od września pracowała u nas jako sprzątaczka, ale uznaliśmy, że jej kwalifikacje są lepiej wykorzystane jako pomoc nauczyciela. Pomoc nauczyciela nie sprawuje samodzielnej opieki nad dziećmi. Osoby takie  muszą pracować przy nauczycielu i razem z nim – wyjaśnia K. Klepacka.

Dyrekcja placówki zapewnia też, że do tej pory nie otrzymała oficjalnie żadnych zgłoszeń ze strony rodziców zaniepokojonych standardem opieki nad dziećmi. Zapewnia też, że chętnie odpowie na wszelkie wątpliwości kierowane przez rodziców.

(m)

Czytaj również

Komentarze (143)

Drogi Czytelniku! - Dobrze wiesz, że w sieci nie jesteś anonimowy, a zamieszczając tu swój komentarz bierzesz za niego pełną odpowiedzialność. Wyrażając swoje zdanie, uszanuj proszę poglądy innych – Komentuj. Nie obrażaj! Redakcja portalu Gostyń24.pl zastrzega sobie prawo do ingerowania lub całkowitego usuwania komentarzy jeżeli nie będą zgodne z tematem, zasadami współżycia społecznego, a także, gdy będą naruszały normy prawne i obyczajowe.

Dodane przez buli, w dniu 2017-02-14 14:31:17

Oj jakiś niedouczony rodzic. Albo któraś pani zalazła za skórę...

Dodane przez rodzic ma rację , w dniu 2017-02-14 15:23:52

A ja rozumiem niepokój rodzica . Z całym szacunkiem ale sprzątaczki nie powinny chyba być pomocą nauczyciela . Dziwna historia ,bo wiele dziewczyn z przygotowaniem pedagogicznym szuka pracy ,a opiekun medyczny tez za bardzo do szkoły w roli pedagoga nie pasuje.

Dodane przez na?..uczyciel, w dniu 2017-02-14 15:42:06

Idzie reforma oświaty!!! ......od przedszkola,.. stare polskie przysłowie " czym skorupka za młodu nasiąknie....", a może kontrola z kuratorium wyjaśniłaby wątpliwości? i byłoby po sprawie i zbędnych emocji.

Dodane przez Przestraszony , w dniu 2017-02-14 16:09:53

Afera goni aferę, strach z domu wyjść :/

Dodane przez Marek, w dniu 2017-02-14 17:35:56

Kilku nauczycieli bym tam tylko zostawil z tego towarzystwa wzajemnej adoracji... mlodziez nie ma pracy, dyrektorzy pracuja na dwoch stanowiskach, sprzataczki wtracaja sie we wszystko, kpina

Dodane przez zx, w dniu 2017-02-14 17:39:43

Jak juz tak goraco to zająć się przedszkolem Jednośc w Gostyniu, sanepid i straz tam to jest samowolka ,

Dodane przez lol, w dniu 2017-02-14 17:59:50

wszędzie to samo

Dodane przez waldemar, w dniu 2017-02-14 18:02:05

nie matura a chęć szczera zrobią z ciebie oficera

Dodane przez HAna, w dniu 2017-02-14 18:03:39

W Pępowie jest ciekawie :) Na etat urzędnika do kontaktu z polskojęzycznymi sołtysami , mieszkańcami i Radą Gminy po filologii angielskiej , a pomoce nauczycieli awansem z etatu sprzątaczki :)

Dodane przez xx, w dniu 2017-02-14 18:21:50

To, co się dzieje w pępowskiej szkole to jakaś kpina, nepotyzm, kolesiostwo...dobrze, że ktoś się w końcu za to weźmie i może zrobi z tym porządek!

Dodane przez xxx, w dniu 2017-02-14 18:33:19

może i w klasach 1-3 są osoby z przygotowaniem pedagogicznych, ale na pewno nie w przedszkolu, panie, które pracowały jako sprzątaczki, teraz zajmują się dziećmi i szczerze wątpię by któraś z nich była po jakichkolwiek studiach... ciekawe czy mają chociaż maturę?? a jest tyle młodych osób, po studiach, z odpowiednim wykształceniem by pracować z dziećmi, w samym Pępowie jest kilka osób... kolesiostwo, znajomości to tylko liczy się w tej gminie

Dodane przez wpn, w dniu 2017-02-14 18:41:54

Szkoda tej szkoły. Chodziłem tam 40 lat temu i była to dobra placówka (nieidealna). Teraz, niestety, to bardzo hermetyczne towarzystwo. Może tak powinno być. Ot taki pępowski grajdołek. Pozdrawiam Pępowo.

Dodane przez Xxxx, w dniu 2017-02-14 18:45:20

Tak zgadzam sie z tym.Pomoc w przedszkolu jest tylko przez pierwsze dwa miesiące od rozpoczęcia roku szkolnego gdy dzieci placza, a resztę miesięcy nie wiem gdzie sa???

Dodane przez Mieszkancy P, w dniu 2017-02-14 18:47:15

Nie tylko w Pepowie tak jets. Kolesiostwo? to sprawdzcie Poniec. tu sie dzieje dopiero

Dodane przez podglądacz sporów, w dniu 2017-02-14 18:55:31

No... uderz w stół......jednak coś w temacie jest nie tak, jak to tłumaczy p. Klepacka. Nepotyzm, kolesiostwo, zamknięte środowisko takie stwierdzenia dają do myślenia i faktycznie może trzeba się temu przyjrzeć, mówię tu o władzy gminnej no i oczywiście kontroli z kuratorium. Ale skoro to hermetyczne środowisko gdzie ręka rękę myje to obawiam się, że ten nadzór żadnych uwag nie stwierdzi i nadal będzie tak jak jest czyli bez zmian. A w wyborach słyszano o "dobrej zmianie"

Dodane przez Renatka, w dniu 2017-02-14 19:08:34

Typowy przykład MISIEWICZA.Do niuczciwości pierwsza

Dodane przez ???!!!, w dniu 2017-02-14 19:20:05

To dlaczego Waldku nie masz tej matury? skoro to takie niby ,,nic,, dla Ciebie.

Dodane przez Aa, w dniu 2017-02-14 19:21:55

Moje dzieci chodzą do tej szkoły i brak jakich kolwiek zastrzeżeń dla opiekunów

Dodane przez Ktos, w dniu 2017-02-14 20:25:32

Najwyzszy czas aby cos zrobiono. Jsk nie masz znajomosci to nawet. Z ofisry zrobią z cb winnego np podczas bojek szkolnych

Dodane przez ZibiBetkakaput, w dniu 2017-02-14 21:03:21

I nie tylko w Pępowie

Dodane przez Bogdan, w dniu 2017-02-14 21:12:35

A kim jest ruda to kiedyś z drzwi wejściowych szło wyczytać....

Dodane przez Robert, w dniu 2017-02-14 21:12:35

pracownicy urzędu gminy, za trzymanie palca, zostają prezesami klubu sportowego, animatorami orlika. W końcu ktoś ruszył to guano. Czuję że to zacznie ostro śmierdzieć.

Dodane przez Pawoł, w dniu 2017-02-14 21:14:32

Może sensej śrutownik wróci do srutowania?

Dodane przez mięczysłąw, w dniu 2017-02-14 21:17:13

Najgorsze jest to, że ludzie głosują na bosa, bo zrobił kawałek chodnika i wybrukował plac czerwony, ale nikt nie widzi tego co dzieje się na zapleczu. Otwórzcie oczy mieszkańcy! Jaki bos taka cała reszta tego burdelu.

Dodane przez Rudy ken, w dniu 2017-02-14 21:18:16

:D

Dodane przez olek, w dniu 2017-02-14 21:18:59

Rozdupcyć tą bandę! trzeba donieść do uwagi.

Dodane przez Życzliwa, w dniu 2017-02-14 21:19:36

Szkoda mi tylko tych rodziców, którzy utrzymują przez 5 lat swoje dzieci na studiach, by zdobyły swój wymarzony zawód, kiedy ma w ręku tytuł magistra i pełną głowę wiedzy i pomysłów do pracy z dziećmi, okazuje się, że nie ma pracy dlaczego? Bo sprzątaczka dostaje pracę, bo w końcu znajoma.. Oby więcej wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej..

Dodane przez LAKI, w dniu 2017-02-14 21:35:56

Swoją drogą piękne zdjęcie elewacji - widoczne mostki między płytami styropianowymi i pięknie zniszczone schody, ciekawe kto i za ile odbierał roboty :D Szkoła nie tylko sypie się od wewnątrz...

Dodane przez Brylas, w dniu 2017-02-14 21:39:59

Inspektor ds kadr Pani Katarzyna Klepacka. Ciekawe czym się zajmuje osoba piastująca to stanowisko i czy aby na pewno zbieżność nazwisk z poprzednią dyrektor jest przypadkowa :)

Dodane przez WojtekR, w dniu 2017-02-14 21:40:10

Za moich czasów, do tej szkoły uczęszczał psychopata, który gonił dzieci z wężem od ładowacza z wkręconą na końcu świecą i bił nim rówieśników. Raz był nawet z nożem. Został przyłapany na gorącym uczynku z nożem w ręku przez nauczycielkę fizyki. Sprawę zamieciono pod dywan, bo okazało się że szkoła nie chciała robić rozgłosu medialnego. Psychopata nie dostał nawet nagany i grono pedagogiczne o tym zapomniało. Po czym psychopata nadal szalał, palił papierosy na korytarzu, kopał nauczyciela od matematyki w podeszłym wieku. Nikt już nie mógł nic z nim zrobić, bo na jaw wyszłaby akcja z nożami i wężami.

Dodane przez Siniore Tomuald, w dniu 2017-02-14 21:40:52

Siniore Tomuald nie czytajmy tych komentarzy.Zasłońmy oczy tu moralność upada.Widzisz to siniore Tomuald?

Dodane przez x, w dniu 2017-02-14 21:43:58

Ale jak to że mają naderwane uszy?

Dodane przez sowa, w dniu 2017-02-14 21:44:45

Pomoc przedszkolanki to pani która rozkłada miejsca do lezakowania, roznosi posiłki, pomoze dziecku zmienic majtasy gdy nie zdąży do wc.Nie prowadzi zajęć więc nie potrzebuje wykształcenia pedagogiczne.Jest tez pomocą na spacerach , wiec ważne aby umiała zliczyc dzieciaki.Czyli powinna umiec liczyc do 25.Mój syn ma 28 lat taką prace juz przed laty wykonywała pomoc.

Dodane przez knur, w dniu 2017-02-14 21:46:06

a no tak, że potrafi za ucho podnieść ucznia do góry. Bije lepy na szyje i buki na rękę. Nie tylko od moich dzieci o tym słyszę.

Dodane przez Olaf, w dniu 2017-02-14 21:47:08

WojtekR- pamiętam tego szaleńca, on miał tak w płucach! Dyrekcja zamiatała wybryki tego Śmiecika pod dywan!

Dodane przez Olek, w dniu 2017-02-14 21:50:47

Od tak wspaniałej dyrekcji i nauczycieli wychodzą na świat tak wspaniałe i znakomite osobowości jak Anna która potrafiła napaść na bank :)

Dodane przez Uciekaj siniore Tomuald uciekaj, w dniu 2017-02-14 21:52:09

Nie wiem jak pan.Ale ja siniore uciekam z tej stronki... Niech Bóg ma to miejsce w swej opiece! Nie wolno dzieci podnosić za uszy do góry!!!

Dodane przez pinak, w dniu 2017-02-14 21:59:04

Tylu absolwentow pedagogiki (ludzi z wyzszym wyksztalceniem) poszukuje pracy... a w bezposredniej pracy z dziecmi zatrudnieni tutaj sa osoby bardzo delikatnie piszac.. skromnie wyedukowane... noszace sie po Pepowie jak nauczyciele... druga sprawa.. na stanowiskach kierowniczych...wiadomo gdzie... pracuja osoby po szkole sredniej... kiedy ktos sie za to wezmie...?

Dodane przez Yyy, w dniu 2017-02-14 21:59:36

Cóż to za Anna z tej szkoły wyszła?

Dodane przez Krystyna.K, w dniu 2017-02-14 21:59:46

Co do nauczyciela od plasty - ponoć jego psychiatra twierdzi że jego zachowanie jest objawem kompleksu nizszosci spowodowanego tym że zarabia o wiele mniej jak jego żona.

Dodane przez pinak, w dniu 2017-02-14 22:00:48

w dodatku bez matury

Dodane przez Pento, w dniu 2017-02-14 22:02:55

Krystyna !!!!!!!!

Dodane przez Heniek, w dniu 2017-02-14 22:06:52

może trzeba zadzwonić do interwencji? Na pewno będzie zainteresowanie, skoro w szkole i gminie zatrudnia się ludzi bez wykształcenia.

Dodane przez lol, w dniu 2017-02-14 22:07:57

wiele komentarzy na Pępowskie organizacje i szkoły ale czas i za Goskole Jednośc zaprasztyń się zabrac - am

Dodane przez Mieciu, w dniu 2017-02-14 22:14:02

Na temat Anny coś wiecej

Dodane przez żelazek, w dniu 2017-02-14 22:24:54

"no popijał, ale........ żadnej interwencji policji tam nie było"

Dodane przez patryk, w dniu 2017-02-14 22:25:21

Osoby te maja gruba skore.. i czytajac te komentarze... no niestety ale maja to wszystko gdzies... kolejne lata dobrobytu poleca.... czym tu sie martwic).. szkosa ze mlody nie robi na naszej Pepowskiej ziemi

Dodane przez żelazko, w dniu 2017-02-14 22:34:33

https://www.youtube.com/watch?v=oX88-kO3888 "Żadnej policji tam nigdy nie było"- 1:34 oraz 1:54 trzeba było się wytłumaczyć w obawie o ciepłą posadkę w urzędzie. Wszyscy dobrze wiemy, że interwencje tam były i to nie jedna. Wstyd!

Dodane przez x, w dniu 2017-02-14 22:39:22

Zaraz pewnie wam zablokują te komentarze bo przeginacie chyba

Dodane przez *, w dniu 2017-02-14 22:40:48

Nie denerwujcie się tak :) spooookojnie :)

Dodane przez mariola, w dniu 2017-02-14 22:44:46

Zajmie się tym prokreatura!

Dodane przez Marion, w dniu 2017-02-14 22:56:08

Kadrowej Kasi dajcie spokój, siedzi w papierach, decyzje podejmuje dyrektor, która wiele spraw zamiatala juz pod dywan niestety. Poziom tej szkoły spada z wielu powodów i rozliczyć należy p.dyrektor

Dodane przez Xx, w dniu 2017-02-14 22:59:37

Myślę że przy tak dużym niezadowoleniu społecznym droga redakcjo faktycznie należy tę sprawę pociągnąć dalej i sprawdzić wykształcenie naszych urzędników oraz pracowników oświaty i poinformować czytelnikow czy wszystko jest zgodne z prawem. A osoby zajmujące dane stanowisko posiadają odpowiednie wykształcenie i kompetencje

Dodane przez Młody obywatel, w dniu 2017-02-14 23:01:18

Boże ludzie nie macie się czego czepić. Jeżeli kobieta dobrze pełni swoje obowiązki to ten pieprzony papierek jest tylko formalnością. Jest jako pomoc, a nie nauczycielem. Niejedna kwoka z wykształceniem i swoimi super pedagogicznymi zdolnościami jest godna pracy sprzątaczki, a nie nauczyciela. NIe papiery, a praktyka i wkład w pracę się liczą!

Dodane przez patologia jest wszędzie, w dniu 2017-02-14 23:01:26

Nie tylko wasza szkoła boryka się z takimi ludźmi.... niestety patologia jest wszędzie

Dodane przez Obserwator2, w dniu 2017-02-14 23:04:50

Dobry temat dla prasy. Dyskusja jest potrzebna, zatrudnianie osób w tej gminie przechodzi wszelką krytykę!!! Niby konkursy są ustawione pod konkretne osoby, pracownicy w godzinach pracy na fejsie non stop Czy ktoś to widz?

Dodane przez Beat, w dniu 2017-02-14 23:04:51

Mylisz się młody obywatelu.Życie zweryfikuje Twoje poglądy

Dodane przez fangi, w dniu 2017-02-14 23:06:33

Proste myslenie... zatrudnijmy w takim razie w przychodniach dobrych znachorow a nie lakarzy...jakby mieli dobrze pelnic swoja funkcje... "wyksztalcenie to tylko papier " dramat....

Dodane przez wiki, w dniu 2017-02-14 23:10:23

Wlasnie sprawa Fejsa w godzinach pracy... przeciez mozna to sprawdzic wchodzac wlasnie na fb i sprawdzic kiedy i jakie posty byly dodawane....

Dodane przez xc, w dniu 2017-02-14 23:11:50

To są wywody któregoś z wiecznie knujących misiewiczy

Dodane przez wiki, w dniu 2017-02-14 23:13:44

A nue fakty?

Dodane przez nn, w dniu 2017-02-14 23:15:50

To są fakty! właśnie.

Dodane przez Młody obywatel, w dniu 2017-02-14 23:19:06

Beata uzasadnij? Życie właśnie weryfikuje moją tezę. Wiele "nauczycielek" uważa się za nie wiadomo, bo mają wykształcenie wyższe, a ich wkład w pracę jest poniżej krytyki. Jeżeli kobieta pracuje i nikt na nią nie narzeka to znaczy, że bardzo dobrze sprawdza się na swoim stanowisku i tak powinno zostać.

Dodane przez Jarus, w dniu 2017-02-14 23:19:34

Czas rozliczy każdego i dlatego warto być uczciwym i porządnym człowiekiem

Dodane przez Olka, w dniu 2017-02-14 23:23:01

Jeśli dobrze pracuje, a nikt tego nie zauważa to znaczy , że jest osobą którą każdy wykorzystuje w pracy

Dodane przez wiki, w dniu 2017-02-14 23:26:34

Mlody obywatelu.. domyslam sie ze w Twoim interesie sa Twoje "tezy" .. czyli uwazasz ze bez jakiegokolwiek wyksztalcenia mozna robic cokolwiek.. jesli tylko "nikt nie narzeka"? Czemu tak plytko?

Dodane przez Olka do Wiki, w dniu 2017-02-14 23:39:15

Droga ( i ) Wiki - dotyczy to osoby dobrze wykształconej, z duzym stażem pracy, która pracuje dobrze z zapałem - a nikt tego nie widzi, nawet nagrody czy premi przez lata nie otrzymała nie wspominając o słowie dziękuje

Dodane przez kibic, w dniu 2017-02-14 23:42:59

Ludzie co wy wypisujecie ? macie widocznie za mało roboty .Czepiacie się już wszystkich ! Powinni zablokować te komentarze W swoich rodzinach nikt nie widzi bałaganu a opisywać innych to łatwo każdemu .Wstyd !!

Dodane przez Magi, w dniu 2017-02-14 23:45:47

Wstydem jest to co się dzieje w Polsce - chyba że masz inne zdanie ?

Dodane przez wiki, w dniu 2017-02-14 23:50:20

Na to wychodzi.. ilu wartosciowych..a niedocenionych ludzi pracuje w Pepowskiej Szkole.. blagam...

Dodane przez WYBORCA ?!, w dniu 2017-02-15 05:54:40

Patrzę i czytam powyższe, o zgrozo !!-----PANIE WÓJCIE NICH PAN COŚ UDOWODNI WSZYSTKIM MIESZKAŃCOM !!!!GMINY I NIE TYLKO GMINY LECZ POWIATU RÓWNIEŻ. PATOLOGIA W SZKOLE I URZĘDZIE GMINY !!!! WSZAK JEST PAN NASZYM WYBRAŃCEM A NIE FIGURANTEM, KTÓRY AKCEPTUJE TAKI STAN RZECZY!!

Dodane przez oio, w dniu 2017-02-15 07:13:01

Kwalifikacje i wynagrodzenie pomocy nauczyciela Z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 50, poz. 398 z późn. zm.) wynika, że pomoc nauczyciela musi mieć co najmniej wykształcenie podstawowe, nie musi się legitymować doświadczeniem zawodowym i należy do VI kategorii zaszeregowania, jeśli chodzi o poziom wynagrodzenia. Oznacza to, że dyrektor musi samodzielnie zdecydować, jakiego wymaga doświadczenia i kwalifikacji zawodowych od kandydata do pracy na stanowisku pomocy nauczyciela, a także, czy dany kandydat jest osobą odpowiednią do pracy w jego placówce, biorąc pod uwagę potrzeby nauczycieli i uczniów. Musi także pamiętać o uwzględnieniu pomocy nauczyciela w arkuszu organizacyjnym szkoły wraz z innymi pracownikami niepedagogicznymi. Zatrudnienie pomocy nauczyciela zależy więc od akceptacji ze strony organu prowadzącego.

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-15 07:24:40

Zgadza sie. Tylko dlaczego organ prowadzacy majac mozliwosc zatrudnienia wykwalifikiwanych dobrze wyksztalconych pracownikow zatrudnia takich jakich zatrudnia..

Dodane przez www, w dniu 2017-02-15 08:01:02

Kto z wykształceniem pedagogicznym chciałby być pomocą nauczyciela za 1500, skoro można być nauczycielem za wiele więcej ??

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-15 08:11:02

A no chcialby nie jeden czy nie jedna... poniewaz liczba etatow nauczycielskich jest ograniczona a absolwentow pedagogiki czy kierunkow pokrewnych znacznie przekracza ta liczbe czego efektem jest niestety badz bezrobocie ..badz praca na tasmie.. wiec chyba lepsza ciepla posadka za 1500 zl do godziny 15nastej.. anizeli orka na 3 zmiany..

Dodane przez Monia, w dniu 2017-02-15 08:35:35

czasami ta Pani sprzątaczka może lepiej zajmować się dziecmi niż osoby o skończonych paru fakultetach...

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-15 08:45:12

Zgadza sie "czasami"

Dodane przez Gnychu, w dniu 2017-02-15 08:48:00

Redakcja usunęła kilkadziesiąt komentarzy, gdzie ludzie pokazali jak jest na prawdę. Droga redakcjo, dlaczego? Czyżby bażant już zaczął działać i ukrywać swoje przekręty? -------------------------------Od redakcji: Komentarze ukazują sie automatycznie. Wiele z nich nie było zgodnych z nie było zgodnych z tematem, zasadami współżycia społecznego, a także naruszało normy prawne i obyczajowe. Dlatego przestały być widoczne, co nie znaczy, że zostay usunięte

Dodane przez Kazimierz , w dniu 2017-02-15 09:02:25

Niech zrobią z tym porządek bo w papieskiej szkole to jedna rodzina dymowe itp. Media niech się wezmą za to

Dodane przez Zal, w dniu 2017-02-15 09:12:20

I do tego mobbing na uczniach w gimnazjum nie spodoba sie i przez 3 lata ma przesrane dobrze ze to sie skonczylo

Dodane przez Rrr, w dniu 2017-02-15 09:24:54

Wcale, ze bezrobocie,nie jest takie duze. No faktycznir, na 3 zmiany, dodatkowo nadgodziny, a taka,pomoc co gola pensja

Dodane przez ABDRE, w dniu 2017-02-15 09:26:41

Zresztą masz napisane. Jak będziesz kiedyś organem decydujacym to będziesz sobie mógł nawet doktorow zatrudniac. Chociaz przypuszczam,ze z wyksztalceniem pedagogicznym nikt, by na to nie przystal.

Dodane przez dziecko, w dniu 2017-02-15 10:53:35

Pomoc nauczyciela nie musi mieć wykształcenia pedagogicznego i w świetle prawa zakwalifikowany jest jako pracownik niepedagogiczny. Wszystko zgodnie z prawem. Tyle w temacie.

Dodane przez wiem wiem, w dniu 2017-02-15 11:08:22

Jeżeli te Panie są oddane całym sercem dzieciom to tylko można powiedzieć - Wielki szacun. Wedlug prawa wcale nie muszą mieć wykształcenia pedagogicznego, ponieważ nie prowadzą samodielnie zajęć a jedynie pomagają we wszystkim nauczycielowi. Przy25 tak małych dzieciach codzienna wyprawa na spacer jest wyzwaniem. Ubieranie musi być szybkie i sprawne aby dzieci się nie spociły. Każda para dorosłych rąk jest cenna. Po spacerze trzeba rozebrać , założyć paputki, szybko korzystać z wc itd. To nie apteka że wszystko robi się wolno. Dzieci ,to żywe sreberka, więc bezpieczeństwo naszych pociech to podstawa. Pomoc nauczyciela jest w tym przypadku nieoceniona.

Dodane przez Beata, w dniu 2017-02-15 12:22:47

w takiej małej gminie trudno zatrudnic kogos kto nie bedzie z kims spokrewniony, ale poziom niektorych osób powinien jednak ktos weryfikowac. Nasze dzieci spedzaja w szkole sporo czasu i patrza naprawde na przerozne rzeczy, spytajcie dzieci o czym mowia jak wracaja ze szkoly, kto kim sie zajmuje, jacy nauczyciele sa zajeci tylko soba, dzieci to widza

Dodane przez Do Beata, w dniu 2017-02-15 12:45:05

Do Beata - racja, Pepowo jest za male ale z drugiej strony wszyscy sie znamy i widzimy jak kto pracuje - niech wladze sprawdza aktywnosc swoich pracownikow na facebooku, niektorzy naprawde przesadzaja, to za nasze pieniadze

Dodane przez PRAWDA Z WIOSKI, w dniu 2017-02-15 12:50:50

I właśnie dlatego nie pozwala się dzieciom siedzieć przy komputerze lub z kom ciągle bo dostaną na głowę jak 90% tych co tu te "pierdy" wypisują. Siedzieć, żalić się i obgadywać! Takie właśnie jest Pępowo!!!

Dodane przez onna, w dniu 2017-02-15 15:15:03

moje dziecko też tam chodziło do przedszkola i najgorsze jest to ze przedszkole podstawowka i gimnazjum wsszystko jednosc nauczyciele sie znaja potem dzieci lub wnuki nauczycieli są traktowane priorytetowo a opiekunki bez wykształcenia latały i kupowały soczki i przytulały dzieci nauczycieli badz co lepszych biznesmenów a reszta to chłam taka polityka w szkole jestes kims masz wszystko

Dodane przez ktosia, w dniu 2017-02-15 16:39:32

W Bodzewie taka sama sytuacja!!!! A przedszkolanka tylko siedzi przy komputerze a dzieci same sobie.Poprzednia cały czas bawiła się z dziećmi, dzieci ją kochały więc pytanie dlaczego została zwolniona??? Dużo by pisać o tej szkole ...

Dodane przez aaRitaa, w dniu 2017-02-15 16:44:07

Kiedys to byli naczyciele...teraz to są pedagodzy. Każdy ma prawo awansować. Tym bardziej ze jest pracowników ze stażem w tym zakladzie pracy.

Dodane przez arek, w dniu 2017-02-15 16:46:17

A moze ktos tych "pierdów" wyslucha i z rozsadkiem sie zastanowi czy cos zmienic

Dodane przez Cyryl, w dniu 2017-02-15 17:18:24

ale pani dyrektor pewnie tu nie zaglada, dla pana Leszka zlikwiduje pewnie jeszcze jeden etat, a gdzie ten chor szkolny co mial tak pieknie nam spiewac

Dodane przez Ksiegowy, w dniu 2017-02-15 17:42:52

Witam. Ojciec dyrektor jest nie na swoim miejscu. Nic go nie interesuje. Branie pięniedzy to jego żywioł. Nie dawno zona chciala isc do pracy do szkoly to powiedzieli jej ze nie ma miejsc. Po dwoch lub trzech miesiacach zatrudnili nowa osobe w szkole. W Gminie stworzyli nowe stanowisko dla fotografa z Pępowa a normalnie czlowiek z ulicy nie ma szans dostania sie do pracy. Po znajomosci mozna wszystko. Nie mozna tego tak zostawic. Trzeba zglosic to dalej, rozglosnic cala sytuacje bardziej, aby odpowiednie Instytucje zajely sie cala sprawą. Pracy w Pępowie nie znajdziesz, chyba ze masz znajomosci.

Dodane przez aaaaaa, w dniu 2017-02-15 18:02:03

brać się za to dziadostwo w pępowie same niudaczniki siedza na stołkach

Dodane przez Ksiegowy, w dniu 2017-02-15 18:10:04

Nauczycielki w szkole rowniez sa nie na swoim stanowisku. Jezeli nauczyciel uderzty dziecko i toczy sie jakas sprawa wobec nauczyciela to ta osoba powinna byc zdegradowana do sprzataczki lub calkowicie zwolniona i powinna miec zakaz kontaktu z dziecmi, gdyz zagraza otoczeniu. Taka sytuacja miala kilka lat temu, do dzis ta osoba pracuje na stanowisku nauczyciela.

Dodane przez kibic, w dniu 2017-02-15 18:52:09

Chodziłem do tej szkoły 40 lat temu ,byli różni nauczyciel -bobrzy i źli .Byli tacy co dużym pierścionkiem pukali po głowie ,byli tacy co wskaźnikiem bili po rękach i nikt z nas nie skarżył w domu bo by była powtórka od rodzica .Teraz wy rodzice jesteście gorsi jak wasze małe dzieci a teraz nauczyciel nie może głosu unieść na dziecko -raz ze nie może a po drugie był by opisany tak jak teraz wszystkich po kolei opisują .Skończcie ten temat .

Dodane przez lol, w dniu 2017-02-15 19:46:57

Nie wiem czy one sa na tyle odpowiedzialne

Dodane przez helka, w dniu 2017-02-15 19:49:01

W szkole nepotyzm ,powiązania rodzinne za starej i nowej dyrekcji,obcym wstęp do zatrudnienia wzbroniony.

Dodane przez ja, w dniu 2017-02-15 20:01:30

zajmij się swoją rodziną i zastanów się czy ty masz mature

Dodane przez Stopek, w dniu 2017-02-15 20:13:32

Widze ze co niektórzy zaczynaja się obawiać że po tak ostrych komentarzach redakcja będzie chciała drążyć temat. I bardzo dobrze

Dodane przez zirytowana, w dniu 2017-02-15 20:23:12

Redakcja będzie chciała drążyć temat? Na podstawie wpisów osób pracujących na 3 zmiany i absolwentów szkoły, którzy jak mniemam po poziomie wypowiedzi ukończyli TYLKO i WYŁĄCZNIE tę szkołę? Małomiasteczkowość i zazdrość, ale może chociaż praca na 3 zmiany nauczy pokory, bo na pewno już nie da wiedzy potrzebnej do zatrudniania osób w szkole czy gminie. Rada dla pedagogów, którzy nie dostali pracy w szkole - trzeba było wybrać inne studia, wiadomo, że po pedagogice nie ma pracy, a dla rodziców tych 'ZŁOTYCH' dzieci to jak waszemu dziecku się coś stanie to wtedy będziecie komentować i donosić dlaczego nie było opiekuna medycznego zatrudnionego na tym stanowisku tylko 25letni pedagog bez doświadczenia!?

Dodane przez Stopek, w dniu 2017-02-15 20:28:59

Pani zirytowana skoro wszyscy maja mature to wystarczy to potwierdzic i po temacie wiecej komentarzy nie będzie

Dodane przez Stopek, w dniu 2017-02-15 21:01:55

Pani zatrudniona widzę że Pani chyba nie potrafi zrozumiec że takie osoby mogly by sie doksztalcic studia sa dla wszystkich bez ograniczen wiekowych.

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-15 21:05:59

Komu by sie chciało...

Dodane przez Magi, w dniu 2017-02-15 21:09:00

Jeśli chcesz mieć dobrą pracę, dobre zarobki to bez dyplomu tego nie znajdziesz..... niestety jeśli się nie chce uczyć to pozostaje tylko praca fizyczna

Dodane przez leon, w dniu 2017-02-15 21:37:07

Z naciskiem na prawie

Dodane przez zirytowana, w dniu 2017-02-15 21:40:04

Panie Stopek, może i by mogły, ale to chyba Pan nie rozumie, że niektórzy nie potrzebują i nie muszą się dokształcać, bo i bez matury przewyższają poziom tej konwersacji. Czy matura pomoże lepiej poznać rodziny, którym się pomaga? Inaczej się będzie liczyć zapomogę? Warto by się zastanowić czy właściwie wykonują swoją pracę, ale tutaj nawet się nikt nad tym nie zastanowił - wszyscy tylko zazdroszczą brak matury i pracę w biurze. Problemem też jest, że opiekunka medyczna pracuje przy dzieciach (razem z pedagogiem), ja osobiście wolę, żeby moim dzieckiem zajmował się ktoś z kursem medycznym, niż 25letni pedagog bez doświadczenia. Oblewacie wszystko błotem może warto by zacząć od siebie.

Dodane przez ja, w dniu 2017-02-15 21:41:23

Myślę, że prawda to akurat boli wszystkich hejtujących :)

Dodane przez Magister, w dniu 2017-02-15 22:21:56

Do Pani zirytowanej. Pani rozumowanie określa Pani poziom inteligencji. Czy Pani chce powiedzieć, że osoby które nie mają matury czyli takie które nie grzeszyły wiedzą w szkole powinny kierować osobami z wykształceniem wyższym posiadającymi znacznie większą wiedzę i kompetencje. Potrafię zrozumieć że takie osoby z uwagi na swój wiek mogą pracować w urzędzie ale nie potrafię zrozumieć ze mogą zajmować stanowiska kierownicze. Awans dla takich ludzi powinien być niedostępny i niemożliwy. Osoby te mogły się przecież dokształcić żeby zachować stanowisko skoro matura i pięcioletnie studia to nic! Nie byłoby dziś tych wszystkich komentarzy. Skończyłem studia magisterskie ponad 10 lat temu i już w tamtych czasach na studia chodziły osoby starsze aby nie stracić pracy lub mieć możliwość awansu. Tylko imbecyl lub nieuk nie szanuje i nie docenia osób dorzeczu wykształconych. Prawda jest brutalna dla ludzi którym nie chciało się uczyć należy się praca fizyczna lub niski szczebel administracyjny a dla ludzi wykształconych z wysokimi kwalifikacjami i wiedzą praca umysłowa wymagająca odpowiedniej wiedzy. Niestety w naszym kraju patologia rodzi patologie i przerwać tego chyba nikt nie jest w stanie. Na szczęście pozostają jeszcze prywatne przedsiębiorstwa w których wykształcenie i wiedzą ma znaczenie. Życzę pokory przy wyrażaniu swoich poglądów

Dodane przez MZ, w dniu 2017-02-16 02:33:36

Papieska szkoła pokazuje ukryte fakty, jaki patron taka szkoła. Na pohybel z tym!

Dodane przez Do zirytowanej, w dniu 2017-02-16 07:30:42

Matura nie jest ważna. Najważniejsze są znajomości. Przypominam, że pedagodzy bez wykształcenia (a tych się chyba ten artykuł tyczy) w trakcie studiów odbywają szereg praktyk, a dalsze doświadczenie gdzieś muszą zdobyć. Uważam, że stanowisko pomocy nauczyciela (niesamodzielne) jest doskonałe na start. No chyba, że bez znajomości i bez doświadczenia muszą pozostać na bezrobociu, bo ludzie 'z wyższej półki' nie dopuszczą, by jakiś byle magister pracował na ciepłym stołku. Tam zdecydowanie bardziej pasują osoby po szkole zawodowej - tak wygląda Pani myślenie?

Dodane przez Do zirytowanej, w dniu 2017-02-16 07:43:43

Oczywiście w powyższym komentarzu chodzi o pedagogów bez doświadczenia. Błąd spowodowany emocjami. PS A jakie doświadczenie w pracy z dziećmi ma sprzątaczka?

Dodane przez prze, w dniu 2017-02-16 08:49:38

Tak samo w szkole w Borku. Tam tez panie przedszkolanki nic nie robię

Dodane przez den, w dniu 2017-02-16 09:36:51

Ilu my mamy specjalistów od oświaty. Nie dziw że mamy kolejną reformę oświaty, jeżeli mamy tylu ministrów ile komentarzy. Ludzie może zabierzecie się za to na czym się znacie, a nie oczerniacie ludzi i pierdoły wypisujecie.

Dodane przez Genia, w dniu 2017-02-16 10:13:48

Dzisiaj kazdy moze sie doksztalcac, jest tyle mozliwosci... najlepiej nosic glowe wysoko i pokazywac innym ze ja tu jestem najwazniejsza, a szkola chyba nawet placi za dodatkowe studia

Dodane przez Przyjaciółka szkoły, w dniu 2017-02-16 15:09:18

Nie wtrącajcie się w nie swoje sprawy, jeśli zależy wam na pracy to nie musisz koniecznie do tej szkoły składać podanie a do innej. Myślicie, ze Pępowo jest jedyną szkolą. W której takie rzeczy się dzieją? Nie ma żadnych artykułów prawnych, które mowilyby jakie wyszktalcenie mają mieć osoby pomagające nauczycielom w przedszkolu, także o co problem? :) nikt nie skarży się na te Panie. A wiec osoba która to napisała do gazety, myślę, ze była bardzo rozzalona. Takie jest zycie, nie robcie problemu tylko zajmijcie się sobą :)

Dodane przez waldek, w dniu 2017-02-16 16:41:58

Magister ty to chyba filozofie skończyłeś snując takie wywody ,według ciebie osoby z wyższym wykształceniem są kimś lepszym a pozostali to gorszy sort?Zapanowała taka moda na papierek ale ten papierek nie zawsze oddaje umiejętności i kompetencje czy doświadczenie takiej osoby,Wiadomo ,że są zawody gdzie studia muszą być ukończone bezwzględnie gdyż takiej wiedzy nie zdobędziesz inaczej ale nie można wszystkich wrzucać do jednego worka.Pracuję w firmie gdzie dyrektorskie i kierownicze stanowiska pełnią osoby z średnim a nawet zawodowym wykształceniem tylko one przedtem pracowały po 10-15 lat na niższych stanowiskach i ich umiejętności doświadczenia i wiedzy nie przebije żaden gryzibiórek z papierkiem magistra.

Dodane przez Uczen123, w dniu 2017-02-16 17:39:59

Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki to był tam taki Paweł iii ja jechałem na rowerze i go spotkałem iii potem pojechałem jeszcze do biedronki na lody i w po drodze do domu to już do domu pojechałem..

Dodane przez nie denerwuj się Waldek, w dniu 2017-02-16 18:14:23

10 lat albo 15 jako: sprzątaczki, kucharki i szwaczki.... super doświadczenie

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-16 18:38:27

Waldek blagam od czytania tych wywodow ziemniaki mi w piwnicy gnija...

Dodane przez dionizy, w dniu 2017-02-16 18:42:43

Ludzie bez matury powinni mieć zablokowane możliwości awansu i basta! Nie może być sytuacji, gdzie człowiek bez matury,człowiek, który ledwo ukończył szkołę średnią zajmuję stanowisko kierownicze i kieruję ludźmi z wyższym wykształceniem. Pani "zirytowana" sugeruję uzupełnienie wykształcenia. Są szkoły dla dorosłych, które dają możliwość zdania matury, przy czym otwierają drogę na studia. Sam studiowałem po ukończeniu 40 roku życia, żeby utrzymać się na stanowisku.

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-16 18:43:44

Oczywiscie ze ludzie wyksztalceni sa zdecydowanie lepiej przygotowani do wykonywania zawodu niz... Ci ktorym sie nie chcialo nosic teczki i teraz powinni nosic woreczki... a nie nosza...i to jest dziwne...

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-16 18:47:05

Uwazasz ze piekarz gdyby byl dobry dla ludzi moglby byc lekarzem? Tak dywagujesz... to.nie ludzie wyksztalceni dziela spoleczenstwo na sorty.... tylko Ty to zrobiles w swoim ostatnim komentarzu.. dlatego dla bezpieczenstwa spolecznego uwazam ze warto sie uczyc... to naprawde nie boli... wie to.. ten kto sie uczył...

Dodane przez QWERT, w dniu 2017-02-16 18:48:36

Waldek nie dyskutuj z głupcami najpierw sprowadzą Cię do swojego poziomu a potem wykończa doświadczeniem. To są prości ludzie co zrobili magistra na prywatnych wieczorówkach hahah

Dodane przez Dama kierowa, w dniu 2017-02-16 19:20:49

żal mi ludzi, którzy rodzą się kalekami bez rąk czy nóg, a oni zdobywają medale, szczyty i bieguny. Jak się ktoś rodzi bez mózgu to go nie żal, ale on się żali, że go na stanowisku nie posadzili i magistra nie dali.

Dodane przez bisk, w dniu 2017-02-16 19:22:30

Waldek potrzebuje adwokata?

Dodane przez baldi, w dniu 2017-02-16 19:47:03

Magistra nie daja kolego... na niego trzeba ciezko zapracowac.. ale nie zrozumie tego ktos kto konczy szkoly nizszego szczebla i bedzie twierdzil ze szczytem szalu jest to ze ukonczyl praktyki zawodowe ... a dobre serce oraz checi daja mozliwosc pracy wszedzie.. bo przeciez licza sie checi i serce..

Dodane przez wart, w dniu 2017-02-16 20:32:55

Niestety dla wielu konserwatyzm.i stagnacja.. to poczucie bezpieczenstwa... a prosci ludzie nie daża do zmian... samorealizacji... im starczy to co maja...

Dodane przez wiki, w dniu 2017-02-16 21:53:32

Tyle lat "daja rade" do emeryturki dociągną...

Dodane przez wini, w dniu 2017-02-16 21:58:08

Są też tacy co zaczeli studia myśląc ze beda nauczycielami ale nie podołali lub po prostu sie nie chcialo... i ktos ich mimo to nasile trzyma... pseudonauczycielka...

Dodane przez janek , w dniu 2017-02-16 22:04:22

szczycicie się maturami magistrami a i tak (...) z tego macie bo nie potraficie tego wykorzystać w życiu. Anna ma magistra i wykorzystała okazje - szacun dla niej! :)

Dodane przez Ki, w dniu 2017-02-16 22:35:47

Czasami ten bez matury jest mądrzejszy niż ten z maturą...

Dodane przez M, w dniu 2017-02-16 22:47:31

niektórzy to są aż za....

Dodane przez xxx, w dniu 2017-02-17 07:47:00

Ki, tylko czasami. Więc chyba nie powinno się stosować tej zasady zatrudniając pracowników.

Dodane przez Ki, w dniu 2017-02-17 08:51:54

Tak,wszystko rozumiem i każde stanowisko powinno byc odpowiednie do wykształcenia. Mi chodziło o to ze ludzie bez matury są tez inteligentni i mądrzy,a ze im trochę nie wyszło.A nie znaczy ze nie ma matury i jest be. A co do tego artykułu to sie zgadzam z kom.

Dodane przez rodzic, w dniu 2017-02-18 20:22:26

Szanowni czytelnicy odpiepszcie się od szkół. Najłatwiej skopać kogoś. A może tak zaczniecie czepiać się swoich szefów w waszych zakładach pracy. Ale zapewne to niemożliwe gdyż mielibyście pełne gacie strachu, żeby was nie zwolnili. A szkoła najlepszy materiał do bicia, bo nie odda, bo nie może, bo jej nie wolno.

Dodane przez czytelnik, w dniu 2017-02-19 00:06:06

Witam , dlaczego ludzie bez przygotowania i bez odpowiednich kwalifikacji zajmuja takie stanowiska panie zajmujace się przede wszystkim piciem kawy- zajmują sie rodzinami , brak słów .Czas to zmienić a nie pisać , że bez matury też mozna na takim stanowisku pracować , ta praca nie ma nic wspólnego z poświęceniem i zyczliwością , pozdrawiam czytelnik

Dodane przez Betka, w dniu 2017-02-19 08:10:45

:D

Dodane przez jacynty, w dniu 2017-02-22 11:39:45

do renatka- w Polsce prezydentem mogł byc bolek- niepismienny elektryk ze stoczni, wystarczyło ze był posłuszny i kablował na kolegów

Dodane przez Masakra, w dniu 2017-02-22 18:23:47

TA SZKOŁA TO PORAŻKA NAUCZYCIELKI PRZEŚCIGAJĄ SIĘ KTÓRA LEPIEJ WYGLĄDA UKŁADY UKŁADZIKI Z GÓRY WIADOMO KTÓRY NAUCZYCIEL LUBI UCZNIA BO JEST TO POKAZYWANE DOŚĆ OSTENTACYJNIE BO UCZYŁ MAMUSIE LUB TATUSIA NIE DOPUSZCZALNE KAŻDY STARTUJE Z NOWĄ KARTĄ I KAŻDY UCZEŃ POWINIEN BYĆ TRAKOTOWANY RÓWNO CÓŻ TAKIE GRONO PEDAGOGICZNE.... A OD WEJŚCIA DO SZKOŁY SŁYCHAĆ JAK PANIE NAUCZYCIELKI KRZYCZĄ I SIĘ WYDZIERAJĄ NA UCZNIÓW NAJMŁODSZYCH KLAS BO ZAPOMINAJĄ ŻE W TRAKCIE LEKCJI DO SZKOŁY PRZYCHODZĄ RODZICE I WSZYSTKO SŁYSZĄ..... A DOBRZE JEST RODZICOM TYM KTÓRZY LUBIĄ NAUCZYCIELOM SIĘ PODLIZYWAĆ I CI NIC NIE POWIEDZĄ BO TO PRZECIEŻ PĘPOWO ZAGŁĘBIE UKŁADÓW I ZNAJOMOŚCI..... I BRAWO DLA PANI DYREKTOR KTÓRA ZAMIAST ZAPROSIĆ SPECJALISTÓW OD TOLERANCJI I UPRZEDZEŃ I UŚWIADOMIĆ RODZICA ŻE NIEWAŻNE JAKĄ DZIECKO MA CHOROBĘ I POCHODZENIE WSZYSTKIE DZIECIAKI SĄ TAKIE SAME ( NIE KTÓRZY RODZICE CZUJĄ SIĘ WYJĄTKOWI ŻE ICH DZIECKO NIE CHODZI Z CHORYM DZIECKIEM LUB INNEJ NARODOWOŚCI BO TO BY BYŁO NIE DOPUSZCZALNE ) RADZĘ SZKOLE ZAJĄĆ SIĘ WŚRÓD RODZICÓW TOLERANCJĄ A NIE ROBIĆ WODĘ Z MÓZGU I SPOTKANIE Z PANIAMI O DOJRZAŁOŚCI 6 LATAKÓW GDZIE GADAJĄ BZDURY DO POTĘGI... A wszystkie komentarze pozytywne to nauczyciele pracownicy i RODZICE KTÓRZY się podlizują! @ Przepraszam za błędy. Pozdrawiam

Dodane przez dd, w dniu 2017-02-22 21:37:30

Masakra i czego się drzesz.

Dodane przez PęPowo, w dniu 2017-03-02 08:57:28

Panowie i Panie w Pępowie to wszsytkie etaty rozdawane są przy whiskey wiem, byłem i widziałem. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dodane przez Majki, w dniu 2017-03-04 22:52:14

Whisky??

Dodaj komentarz

dodaj
  • Poleć nas znajomemu:

Złap aktualne okazje

Dres dziecięcy Puma
89 PLN 149 PLN
Eva Minge
OBUWIE DAMSKIE REEBOK
158 PLN 239 PLN
Szlifierka kątowa CELMA PRAg230BR
633,00 PLN
Okulary słoneczne - polaryzacja i filtr UV
Blaty kuchenne